Gå til innhold

Solgt Defender og klar for serie...


P.Morten

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ny i serie verden og lurer litt på hva jeg skal se etter. Ser for meg 1 eller 2 i størrelse 88 tommer. Gjerne softtop. Bilen blir nr tre og skal dyttes bakerst i garasjen når den ikke er i bruk og derfor så liten som mulig. vil helst ha en som starter og går, ser grei ut og ikke for mye rust. Den skal brukes om sommeren. Men hva må jeg se opp for? Er det nr 1 som tar minst plass eller lite forskjell? hva med nr 3? Tar gjerne imot tips.

Mvh PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for svar. Det stemmer. Jeg ser på serie 1,2 og 3. Er det noen som er mer eksklusive enn andre? Jeg vil som sagt ha en kort versjon med softtp. Men om det er 80, 86 eller 88 tommer er ikke viktig. Vil helst styre unna de dyreste samleobjektene. Har det noen hensikt å se på utenlandske for import?

 

Mvh

 

PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80" er det veldig få av, å er kun i serie 1

86" er også serie 1 men er litt fler av de.

88" er det flest av og tipper det er det billigste å kjøpe. de finnes i serie 1,2 og 3 

men er vell ikke så mye å bytte på serie 2 og 3 men litt kosmetisk er det jo.

 

Ja er vel ikke dumt å se men vet ikke hvordan priser er på import. kan du være du får gjort ett bra kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serie 2 og 3 er veldig like.

etter ett kjapt søk så er serie 2 3cm smalere enn serie 3, mens tort sett er de like, er kosmetiske ulike men lite ellers.

Jo den så jo ikke gal ut, har en 80" selv og de er jo kule, å veldig få av.

om den er lettere å vedlikeholde vet jeg ikke, men tipper det er ganske likt. kanskje litt vanskeligere å finne deler til serie 1, men igjen, alt er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, P.Morten skrev:

Takk for det. Skal se på en serie 3 88" på søndag. Den har en defekt gearkasse. Er det noen som overhaler disse i sørnorge?

Er nok ikke mange som gjør det. Jeg har gjort det for en kar. Men nå er jeg fullbooket med oppdrag i lang tid. 

 

Du må nok belage deg på å gjøre det selv. Det går hvis du har boka. Og leser på div sider og bruker forumet. Tar litt tid og man må være veldig nøye med bedømming av drev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Klusenhusen skrev:

http://www.onlinegearboxparts.com skal visstnok levere ferdig overhalte girkasser. 

 

 

 

 

De er dessverre fullbooket i lang tid og tar ikke på seg mer. Det var iallefall svaret jeg fikk før i sommer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 7.46, lrhaue skrev:

serie 2 og 3 er veldig like.

etter ett kjapt søk så er serie 2 3cm smalere enn serie 3, mens tort sett er de like, er kosmetiske ulike men lite ellers.

Jo den så jo ikke gal ut, har en 80" selv og de er jo kule, å veldig få av.

om den er lettere å vedlikeholde vet jeg ikke, men tipper det er ganske likt. kanskje litt vanskeligere å finne deler til serie 1, men igjen, alt er mulig.

 

2 og 3 har vidt forskjellig dashbord og torpedovegg

Kjapt søk stemmer når det snakkes om akselbredde,ikke karosseri.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...