Gå til innhold

Hyling fra reim 300tdi


G.Fuglem

Anbefalte innlegg

Har hyling fra viftereima i min 300tdi, har sprutet vann på det å hylingen gir seg i noen sekunder, alle hjul e tighte og fine. 

Føler ny reim er å utsetteproblemet, noe må det jo være som lager lyden, noen med gode løsninger eller feilsøking? 

 

Noen som også vet hvor man kan få kjøpt gatorback belt til 300? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem men da var det batteri som var delvis på tur til å kortslutte da jobber dynamo i motbake å lader maks da ble det lyd nytt batteri så var alt vel vh Reidar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, gautes skrev:

Strammeren er en ofte glemt del.

Når reima er slitt / bråker byttes ofte den samtidig , riktignok på endel andre merker, ifølge en kompis med feil bilhobby.

Hjula er visst OK, ellers ville jeg og foreslått å sjekke lageret på strammehjulet/reima/fjæra.

Ellers er jo AC-kompressor'n en høyaktuell kandidat.

 

Endret av tnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammesystemet er ikke lett å sjekke ordentlig på LR.

Lageret og løpehjul går greit,men slapp fjær og slitte plastforinger inni er det verre med.

Men en sjelden gang er uling der fortsatt selv etter bytting av deler og kontrollerte aggregater er godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent feil at strammehjulet ikke er helt rett. Selv nytt. Kan føre til hyling. Søk på "300tdi penny trick" (google).

Jeg har hatt suksess med dette, og samme har andre på forumet. Her vært omtalt før...

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Stig skrev:

Kjent feil at strammehjulet ikke er helt rett. Selv nytt. Kan føre til hyling. Søk på "300tdi penny trick" (google).

Jeg har hatt suksess med dette, og samme har andre på forumet. Her vært omtalt før...

 

Har også hatt suksess med dette, men jeg kaller det kronetrkset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tappen som strammehjulet sitter på er skrudd til med for høyt moment, så vil gjengene lett bli ødelagt. Da kan strammehjulet sitte litt skjevt, men det vil allikevel ikke løsne, eller dreie på seg, siden det er en knott på baksiden. Jeg har måttet sette inn "helicoil" på 2 stk 300 tdi. Tror "penny-trick" kan avhjelpe på det.

Lageret som viskosevifta sitter på har også en tendens til å bli dårlig når motor har gått litt. Da må hele frontdekselet skiftes (joda, det er mulig å oppdrive erstatningslager i Japan, men kostnaden og risikoen gjør bytte av deksel til en en bedre deal).

Om registerreim er byttet, uten at jobben er gjort rett, så kan løpehjulet til regreim ligge mot frontdeksel også. Da vil regreim sannsynligvis regreim bli slitt litt for fort også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...