G.Fuglem Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Har hyling fra viftereima i min 300tdi, har sprutet vann på det å hylingen gir seg i noen sekunder, alle hjul e tighte og fine. Føler ny reim er å utsetteproblemet, noe må det jo være som lager lyden, noen med gode løsninger eller feilsøking? Noen som også vet hvor man kan få kjøpt gatorback belt til 300? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svalbard Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 hadde samme problem men da var det batteri som var delvis på tur til å kortslutte da jobber dynamo i motbake å lader maks da ble det lyd nytt batteri så var alt vel vh Reidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Som Svalbard sier, sjekk om alt går så lett som det skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Meli Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Nen andre ting man åå kan se etter utenom batteriet ? @lafterolf @svalbard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Strammeren er en ofte glemt del. Når reima er slitt / bråker byttes ofte den samtidig , riktignok på endel andre merker, ifølge en kompis med feil bilhobby. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 (endret) 41 minutter siden, gautes skrev: Strammeren er en ofte glemt del. Når reima er slitt / bråker byttes ofte den samtidig , riktignok på endel andre merker, ifølge en kompis med feil bilhobby. Hjula er visst OK, ellers ville jeg og foreslått å sjekke lageret på strammehjulet/reima/fjæra. Ellers er jo AC-kompressor'n en høyaktuell kandidat. Endret 8. august 2018 av tnj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Strammesystemet er ikke lett å sjekke ordentlig på LR. Lageret og løpehjul går greit,men slapp fjær og slitte plastforinger inni er det verre med. Men en sjelden gang er uling der fortsatt selv etter bytting av deler og kontrollerte aggregater er godkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 På minD1 med 200 satte jeg på nye reimer i forbindelse med regreimskift. Da begynte det å ule med nye reimer. Kjøpte da et sett til med reimer av annet merke, og da ble det stille. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 (endret) Kjent feil at strammehjulet ikke er helt rett. Selv nytt. Kan føre til hyling. Søk på "300tdi penny trick" (google). Jeg har hatt suksess med dette, og samme har andre på forumet. Her vært omtalt før... Endret 8. august 2018 av Stig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 16 timer siden, Stig skrev: Kjent feil at strammehjulet ikke er helt rett. Selv nytt. Kan føre til hyling. Søk på "300tdi penny trick" (google). Jeg har hatt suksess med dette, og samme har andre på forumet. Her vært omtalt før... Har også hatt suksess med dette, men jeg kaller det kronetrkset... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Har også erfart at dynamoen ikke står helt rett i forhold til reimen,justerte den da litt med en skive Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Om tappen som strammehjulet sitter på er skrudd til med for høyt moment, så vil gjengene lett bli ødelagt. Da kan strammehjulet sitte litt skjevt, men det vil allikevel ikke løsne, eller dreie på seg, siden det er en knott på baksiden. Jeg har måttet sette inn "helicoil" på 2 stk 300 tdi. Tror "penny-trick" kan avhjelpe på det. Lageret som viskosevifta sitter på har også en tendens til å bli dårlig når motor har gått litt. Da må hele frontdekselet skiftes (joda, det er mulig å oppdrive erstatningslager i Japan, men kostnaden og risikoen gjør bytte av deksel til en en bedre deal). Om registerreim er byttet, uten at jobben er gjort rett, så kan løpehjulet til regreim ligge mot frontdeksel også. Da vil regreim sannsynligvis regreim bli slitt litt for fort også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Jeg brukte bare en skive: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Sånn blir det når du holder på penga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.