Gå til innhold

Webastoen krangler (Defender 2003)


telindnor

Anbefalte innlegg

Frem til i våres, så var det bare å klikke nederst i venstre hjørnet på tidsuret til Webastoen, så gikk den på, og var i gang en halv time. Når jeg nå klikker på samme tidsuret, så flimrer det bare en masse uleselig i displayet.

Hva kan være årsak? Gode tips mottas med takk.

Har byttet batteri, da det forrige var uggent. Kan det ha en sammenheng? Er det en prosedyre for oppsett, eller reset av Webasto og tidsur?

Denne MÅ vi ha på stell når vinteren kommer :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det er "oval styring". Jeg surret litt frem og tilbake med batterier en periode. Virket som om webastoen ikke var så glad i det. Endte med helt nytt og stort batteri.

Gjorde ikke annet fysisk enn at jeg sprayet alle kontakter og dro litt frem og tilbake for å sikre god kontakt...egentlig uten at det hjelp på direkten. Men etter å ha prøvd å starte Webastoen noen titalls ganger, uten hell, så begynte den etterhvert å fungere normalt. Nå er den fungerende slik den skal..hver gang. Heldigvis ..phuuu. Vinteren kan baaare komme :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var so enkelt ja. Da har du 1533, eg har montert 1530 og har problem med at den kjem med kryptiske tegn innimellom og ikkje reagerar på kva eg trykker på. Ventar eg to timar eller til dagen etterpå so er den fin. Og sånn held den på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg og problemer med for en måneds tid siden, da jeg koblet fra batteriet. Så tror nok det kan ha en sammenheng. Verre var det da jeg sto på lokale byggvare sjappa og studerte sikaflex. Hadde slått på webastoen før jeg gikk inn, og når jeg kom ut, så var det fullt av røyk i bilen. Pulsen steg litt, men regnet med det var bare lenge siden jeg hadde brukt den. Noe med å slå den på en gang i måneden minimum i løpet av sommeren..? :unsure:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Villa110 skriver bør den varmkjøres minst en gang i måneden året rundt.

Personlig prøver jeg å få til 3-4 ganger i måneden på sommeren.

Om vinteren / kjølig vær startes den daglig ca 30 min før planlagt avreise.

Om den kjøres ennå oftere gjør ingen ting annet enn at man bruker litt mer diesel

og maskinisten er mer fornøyd med varmstart / raskere arbeidstemperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis det var etter batteriskift så er det kanskje en kode? 

 

Eventuelt så kan du jo ta av en batteri pol en time for å nullstille systemet. Men dette skal jeg være forsiktig med å si, sikkert noen som vet om det er verdt et forsøk eller ei.... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
3 timer siden, pesto_trader skrev:

Nå krangler min også. Det skjer ingenting når jeg starter den. Ikke lys i displayet heller. Forslag? Er det noen sikringer å sjekke ut? 

 

 

mest sannsynlig 3 sikringer fremme i motorrommet, sammen med et rele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...