Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle defender

Har ikke brukt defenderen td5 på over en uke alt fungerte bra ved sist bruk. Koblet opp ledninger til ekstralys før ferieturen. Skulle starte den i dag lite strøm på batteriet lys blinker i displayet rele slår inn og ut...!!! Ladet batteriet starter og alt virker bra lader godt,  kjører ca 1.5 time til hytta skrur av tenningen men motoren går fremdeles vil ikke stoppe.... kveler den , starter lett men stopper ikke ved av tenningslås mye lys i displayet. Batteri lampe lyser når tenninga er av.

Noen som har hatt samme problem før..... Hvor skal en begynne å søke. Jeg skiftet til  ny tenningslås i vinter

Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har sjekket og koblet ut ekstra lys dette er sjekket ut.....så nå lyser lampene i Speedo og reler slår inn og ut....koblet ut ledninger på tennings lås ....det lyser fremdeles i displayet og reler slår inn og ut når alle ledninger er av på tennings låsen..... Motorstyreenheten er også fra koblet det samme sjer rele klikker lys i displayet......bil starter og går fint...

Noen som har hatt samme symtom..? Hva skal sjekkes ut......

Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme symptomer når jeg satte feil pære i baklys på min Defender. Skulle have vert dobbel dvs.  bremselys og baklys men skulle skynde meg og satte blinklys pære i. Jeg måtte stoppe motor med at slippe klutsj i gir. Jeg var helt uten ideer inntil jeg fant en beskrivelse av lignende problem i UKLand Rover forum. Huskede da at jeg hadde byttede pære før dette problem inntraff. Byttede til korrekt pære og vips alt i orden :)   Lyder tosset med er sant :)  

Så du får strøm via jord et eller andet sted.

mvh

Kjartan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå godt over mange jordpunkter tatt av releer sjekket alt .....ser ok ut , ladet batteriet monterte alt. Nå starter den og stopper som den skal jeg er usikker på om jeg har funnet problemet. Får start den i morgen for en prøve tur og se om noe hender.

Takker alle for innspill.

Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...