Gå til innhold

D3 TD V6 2005 mod


clausen

Anbefalte innlegg

Hvis dette er slik at du plukker ut deler og sender, er jeg kjempeinteressert i lagrene inn og ut av girkassa - selvfølgelig forutsett at ikke de er "støykilder" i denne bilen også, og at vi blir enige om en pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Olav Haavardsholm skrev:

Hvis dette er slik at du plukker ut deler og sender, er jeg kjempeinteressert i lagrene inn og ut av girkassa - selvfølgelig forutsett at ikke de er "støykilder" i denne bilen også, og at vi blir enige om en pris.

Forsendelse av deler er jo en enkel sak. Men...hva er det du egentlig er på jakt etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det da...  blush

 

Jeg har ganske mye drivverksstøy i min bil. I følge Strømmen bil kommer det fra et lager i forbindelse med girkassa (ja, de hadde et "navn" på det, men det husker selvsagt ikke jeg nå...), og det var dyrt originalt, så hvis jeg holdt øye med muligheten for brukt lager fra en delebil, burde jeg skaffe "nytt" derfra. Jeg har sett for meg at det finnes lagre der drivakselen går inn i girkassa fra motoren, og jeg regner med at det finnes lagre både mellom girkasse og transferkasse (Eller er de en enhet på disse bilene?) og på mellomakslene ut fra transferkassa/girkassa. Tror helst det er lageret mellom motor og girkasse det primært er snakk om, men ser for meg at det ikke vil skade å ha fullt sett tilgjengelig.

 

Hjalp det litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Olav Haavardsholm skrev:

Ja, det var det da...  blush

 

Jeg har ganske mye drivverksstøy i min bil. I følge Strømmen bil kommer det fra et lager i forbindelse med girkassa (ja, de hadde et "navn" på det, men det husker selvsagt ikke jeg nå...), og det var dyrt originalt, så hvis jeg holdt øye med muligheten for brukt lager fra en delebil, burde jeg skaffe "nytt" derfra. Jeg har sett for meg at det finnes lagre der drivakselen går inn i girkassa fra motoren, og jeg regner med at det finnes lagre både mellom girkasse og transferkasse (Eller er de en enhet på disse bilene?) og på mellomakslene ut fra transferkassa/girkassa. Tror helst det er lageret mellom motor og girkasse det primært er snakk om, men ser for meg at det ikke vil skade å ha fullt sett tilgjengelig.

 

Hjalp det litt?

Kan ikke hjelpe deg med enkelte lager, kun hele komponenter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel helst en havarert girkasse med gode lagre jeg burde hatt tak i. Blir gjerne "litt" dyrt å kjøpe hele girkassa...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert bedre, Rolf, men Strømmen bil forslo faktisk å se etter brukte lagre fordi nye lagre er (slik jeg forsto det) uforholdsmessig dyrt. Det er et par år siden temaet var oppe, så jeg får ta en diskusjon med dem igjen om hvor drivverkstøyen egentlig kommer fra, og hva vi bør gjøre med det. Med rundt 280 000 km på telleren er det jo ikke rart om noe er blitt slitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2018 den 22.46, EspenV skrev:

Er det navigasjons skjerm på denne? Er interessert i rammen rundt skjermen (den med 2? små brytere i) hvis mulig.

Er vel dumt å demontere naviskjermen for det du ønsker.

18 timer siden, Hanslr skrev:

Nedre del av rattstamme, håndbrekk modulen og komplett øvre/nedre hanskerom (om det er svart).

 

Pris?

Nedre ratt aksel  og brekkmodul kan leveres. hanskerom er grått (kan vel lakkeres, har gjort det flere ganger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...