Gå til innhold

Bygge fra autolat til manuell


Mr. Meli

Anbefalte innlegg

Heisann!

jeg kjører en 98 mod D1 med automat på en 300tdi som er proppa full av elektriske. 

 

Veldig lyst til å bygge om fra elektonisk pumpe til mekanisk og en R380 kasse men ser for meg at det er heller mye lettere å selge bilen og heller kjøpe en D1 manuell eller en Defender. 

 

Har spurt en del folk og undersøkt i et par måneder nå, folk sier forskjellig. Alt fra at BCU vil sette bilen i start sperre pga den ikke komuniserer med pumpa og andre sier. Bare kjør på! Men da trenger jeg en dele bil som har nå brått økt betraktelig i pris. 

 

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterer du manuell girkasse så har du mekanisk drivlinje, noe som sikrer deg at bilen går de retningene du vil og i det giret du vil.
Mekanisk dieselpumpe har ikke startsperre om du gjør en hemmelig ting, 
Så da får du en bil som vil starte uansett så lenge du vrir om nøkkelen. 
Er du usikker på hvordan en 300tdi med mekanisk pumpe og manuell gir virker, så har alle defendere fra 1995? til 1999 det ? jeg tror det, i samme tids periode Disco 1 med manuell gir.
sikkert noen unntak. 

Hvor lett det er å montere?, Bolt on!!!
Er du i tvil så les leksikonet til Land Rover om både 300 tdi og R380 girkassa, sammen med Leksikonet for kun Disco 1
Det står at det er plug'n play der for at motor skal starte og at girkassa skal virke. 

Det som kan bli litt mer jobb har ingenting med motor og girkasse å gjøre, den vil starte og kjøre som normalt, eventuelt en del bedre. 
det er noen elektriske ting som er montert i interiøret som kanskje vil ha litt trøbbel, men det kan fikses med en loddebolt, litt tinn, en krympeslange og en eller flere små ecu er. 

Er jeg helt på jordet nå ? så får du grave meg ned i en kiste og spikre den igjen. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet jeg dette ? 
Vel jeg har en P38 med 300Tdi og Disco 1 girkasse innmat med P38 girkasse hus og mekanisk pumpe på motoren, jepp den starter og går, beveger seg også.
For å få til dette måtte jeg sette meg inn i hvordan alt virka så jeg tok ifrahverandre 3 R380 girkasser og bygde meg 1 girkasse ut av det.
Motoren har jeg montert alt nytt fra stempler og opp, toppen satte jeg sammen selv da dem kom helt naken fra England ferdig porta.
Satte på en VGT turbo og lagde eget fremre eksosanlegg som er spesial tilpassa 300tdi til P38. 
Bunnpanna og sugerøret til olja på motoren er også veldig modifisert og halvvert så fremakslingen ikke stanger i bunnpanna ved full flex eller når den ligger på bumpstop. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...