Gå til innhold

Pakning mellom master cylinder og bremse servo?


oterpoter

Anbefalte innlegg

Heia

Fikk ny master cylinder til bremsen i dag. 

Men jeg lurer på om det skal være en pakning mellom servoen og cylinder.. Ellers blir det jo metall mot metall... 

 

Famousfour.co.uk mente det ikke skal være, og jeg ser ikke noe tegn til det i Haynes manualen..

Her er det garantert noen som kan svare meg... 

Før jeg monterer. 

 

Takk 

 

Mvh Mathias 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servo.jpg

Kan ikke huske at det er noe der, siden det er en membran inni den klokka, som bare skal presse på armen som stikker ut av bremsemastern for "bremsehjelp"

om du føler det er hardt å bremse, så er ett tips å gire ned en bakke så du får høyt trykk på motor brems, det kan hjelpe til å løsne på membran, som har en tendens til å sette seg om bilen står veldig lenge. 

 

 

Endret av robl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal han det? Det er ingen væske som ska være der. Det er faktisk et spor så væska ska renne vekk hvis det skjer noe med pakningene og det blir lekkasje. Du kan smøre på noe fett /sauefett for at det ikke ska ruste.

 

Men folk kan nå gjøre som de vil;)

Endret av Land Rover for alle penga
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Land Rover for alle penga skrev:

Hvorfor skal han det? Det er ingen væske som ska være der. Det er faktisk et spor så væska ska renne vekk hvis det skjer noe med pakningene og det blir lekkasje. Du kan smøre på noe fett /sauefett for at det ikke ska ruste.

 

Men folk kan nå gjøre som de vil;)


Nei, men det skal være vakum i bremsekraftforsterkeren. Lekker den en eller annen vei så gjør det garantert ikke bremsene bedre.
Du får gjøre som du vil du også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. 

Ikke lett å vite når dere som kan dette også har litt ulik tilnærming 

Jeg er dypt takknemlig for alle svar. 

:)

 

Blitt en dyr bil dette.. Og lenge igjen.. 

Sikkert brukt 60 000kr I deler. En god del på sveis. 

Og noen tusen på lakk.. 

Skal bruke U pol Raptor. Sort matt.. 

Har også sotet rutene.. 

Tatt ut alle.. Vasket de godt. Og lagt på solfilm. 

Tror den blir flott til slutt.. Men er nå litt igjen. 

Tatt med meg dørene og panser til hytten i ferie.. Så her pusses. Og grunnes.. Og dilles det hver dag. :)

 

20180804_232351.jpg

20180804_224613.jpg

20180728_233007.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekter har en stygg tendens til å bli vesentlig dyrere enn planlagt, men mye kooos og egentid som også har verdi.

Og benytter mann de summene som man presenterer overfor postkassedeleren, så er det slett ikke noen dyr hobby.

Blir helt sikkert knallfin når du er ferdig, og den blir slik som du ønsker den skal være.

Endret av Klusenhusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet "alt" som har med bremser i fjor.

Hos meg var det ikke tett mellom master og servo - jeg kunne høre det svak "susing".

Endte med å følge tips fra Gaute om å legge litt pakningsmasse rundt - det fungerte i mitt tilfelle.

 

Hilsen

Frode

 - Brutus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...