Gå til innhold

Dårlig låskasse/sentrallås på førerdør D3.


josda

Anbefalte innlegg

Sliter litt med sentrallåsen på min 06 mod D3. Problemet er at førerdør ikke vil låse seg opp når eg trykker på lås opp knappen på fjernbetjeningen. (Den låser fint). Dette problemet har kommet og gått litt i det siste, men nå er den meget dårlig og eg må stort sett bruke nøkkelen for å få låst opp døra. Hadde av dørtrekket og smurte låsekassen godt, men det var ingen stor forbedring, eneste forbedring er at den en sjelden gang åpner etter 2-3 trykk på åpneknappen. 

Etter dette har jeg konkludert med at jeg må bytte hele låsekassen. Ser det er flere merker å velge mellom. Er det noen som har innspill til hvilke merker som er brukande og om jeg må kode/pare den nye delen til bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er elektromotoren som slites ut, om du tar sjansen så koster det deg 20,- fra f.eks ebay. Låsekassen må åpnes, og det spruter litt deler. Men gjennomførbart.

 

Skal du skifte hele er original best selvfølgelig. Men du kan sikkert kjøpe noen uorignale for prisen av en original. 

 

Trengs ingen koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Hanslr said:

Det er elektromotoren som slites ut, om du tar sjansen så koster det deg 20,- fra f.eks ebay. Låsekassen må åpnes, og det spruter litt deler. Men gjennomførbart.

 

Skal du skifte hele er original best selvfølgelig. Men du kan sikkert kjøpe noen uorignale for prisen av en original. 

 

Trengs ingen koding.

Takk for svar. Er ca halve prisen for uoriginal, men tror jeg satser på en komplett originaldel.

 

Mulig jeg reparerer den som står i senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er noen plast deler som slites .utfra noen andre tråder var det en fiks på det .

Eg har selv byttet på fører døren .

Må antagelig til å bytte på ene bakdør også .den går ikke alltid i lås .spes på vinteren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Står det ikke MHz i nøkkelen der selve nøkkelen går inn i plasten? Er offshore, så får ikke sjekket selv :)

 

min låsesylinder går rundt og rundt uten å verken låse eller låse opp. Noen som har vært borti det før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det ja, der står det jo 433 MHz, da blir det nok til at jeg bestiller en slik... 

 

Det er nok større problem hos meg også når det er varmt i været, jorgenht. Har virket helt fint i det siste, men MÅ bare ha det i orden, så ny blir bestilt en av dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si hvilken frekvens det er når man bare skal bytte låsekasse i døra? Kan jo ikke tro at hver eneste enhet rundtom i dørene har en egen mottaker? Sikker på at det er riktig del dere snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, @le said:

Har det noe å si hvilken frekvens det er når man bare skal bytte låsekasse i døra? Kan jo ikke tro at hver eneste enhet rundtom i dørene har en egen mottaker? Sikker på at det er riktig del dere snakker om?

https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=12826 

Denne er det jeg trenger, og har tenkt å bestille. Det er en liten elektromotor til låsen inni der som går tregt.  Det er to forskjellige frekvenser å velge mellom på denne delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, forumet oppe igjen. 

 

Ja ser det står slik. Søker jeg på delenummeret får jeg også treff på at denne passer i andre biler, uten frekvens. Men det er nok riktig, det er bare en rar måte å oppgi det på :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da nærmer det seg bytte av låskasse. Er det noen som har en god arbeidsbeskrivelse på dette? Da jeg smurte den opp hadde jeg den ikke helt ut av døra, den hang da fast i vaierne, såg ikke noen logisk måte å få løst disse fra på. Noen tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...