Gå til innhold

Continental crosscontact


Alb

Anbefalte innlegg

Har kjørt på Crosscontact AT nå i flere år. Først med 235x85-16 på Defender, deretter 255x65-18 på D3. Behagelige dekk på asfalt, god framkommelighet offroad og utrolige i mindre vanndammer/slitasjespor. Går rett gjennom vannoverflaten, og merker ingenting til den vanlige motstanden i vanndammen. Vær imidlertid oppmerksom på at de, til tross for grovt mønster, ikke er vinterdekk! De fungerer greit i til dels mye løssnø, men så snart løssnøen blir hard, blir de glatte. Etter 5 sommersesonger på D3, merker jeg også at de ikke griper like godt i rundkjøringer på vått føre som de gjorde tidligere. Jeg må senke farten litt mer, og ha litt mykere rattbevegelser om jeg helt skal unngå å føle at bilen helst vil fortsette i fartsretningen. Det kan vel tenkes at en liten dekkvask vil kunne avhjelpe akkurat det, men det kan også være et tegn på at gummien er i ferd med å bli hardere, og at levetiden nærmer seg slutten selv om slitasjen knapt er synlig. Og som på alle AT-dekk er det noe mer dekkstøy enn det er fra "veidekk".  

 

Kan absolutt anbefale dekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på samme dekk som deg til min Defender 110.

Men endte faktisk med Michelin Latitude Cross.

For å gjøre ting vanskeligere kan du jo sjekke ut de også :)

 

Jeg var på jakt etter er dekk til hverdagsbruk, men som også tåler litt.

Superfornøyd så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...