Gå til innhold

Får ikke start


haakonbs

Anbefalte innlegg

Skal kikke på den. Jording virker ok.

 

Det eneste jeg kan komme på nå som jeg ikke har sjekket er engine crank sensor. Skal man få feilmelding på den via diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest igjennom dette ang pumpe

Operation

Feed from the battery positive terminal is connected to fuse 4 and fusible link 5 of the engine compartment fuse box (C0632-1) by a brown wire. Fusible link 5 (C0570-2) is connected to the ignition switch (C0028-1) by a brown/white wire.

With the ignition switch in position ’II’ (C0094-1) current flows across the switch to fuse 5 of the passenger compartment fuse box (C0580-9) on a white wire. Fuse 5 (C0580-10) supplies an ignition feed to the ECM (C0658-33) on a white/green wire.

The ECM provides a 12 volt signal to both sides of the fuel pump relay coil on brown/orange (C0730-4) and blue/purple (C0730-6) wires. As the potential difference across the relay coil is 0 volts, the relay remains de-energised. When the ECM receives the correct signal from the alarm ECU, it withdraws the feed on the blue/purple wire. The fuel pump relay is now energised.

The energised fuel pump relay now allows a battery feed from fuse 4 of the engine compartment fuse box (C0573-1) on a purple/white wire to flow across the relay (C0730-8 & C0730-2). The relay can now supply a feed to the fuel pump (C0114-1) on a purple/white then white/purple wire. The pump is earthed (C0114-4) on a black wire.

 

Og dette skjer ikke: 

When the ECM receives the correct signal from the alarm ECU, it withdraws the feed on the blue/purple wire.
 
Altså releet åpner seg ikke og pin 30 får ikke strøm. Nå har jeg verken alarm eller etter sigende startsperre, så jeg vet ikke helt om det er sånn det skal være
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle Td5 har den alarmboksen, selvom de ikke har alarm. Søk litt på AS10, jeg har ikke tatt meg tid til å finne ut av det, men har lyst til å prøve å kode den bort preventivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok, men det er ikke sikkert den er koblet til. Uansett, prøvde med en annen ecu i går. Da gikk pumpa. Fikk nesten start. Hadde litt lite strøm på batteri så droppet videre utforsking. Må sjekke injektorkoding før jeg tuller til litt mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Hawkeye til å lære disse kodene til startsperre med lånt ecu. Da startet børsa og alt var fryd og gammen. Så da må jeg vel ut å handle nye ECU om jeg ikke får liv i den gamle. Vurderer å skru den opp og se om den kan renses. Var olje i kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...