Steffen Hansen Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 TD5 Defender 110 2004 Etter at jeg tidligere idag byttet CV, medbringer osv på venstre side så har TC begynt å slå inn på høyre side under kjøring! Når den har gjort det noen ganger så lyser lampe TC konstant sammen med ABS og det virker som TC da er frakoblet. Kan jeg kjøre med det og har dere noen tips til hvordan dette løses? Har nullstilt men feilen kommer tilbake når jeg begynner å kjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Siden feilen kom samtidig med bytte av deler er det trolig tullball på den siden. Cv er drivknute? Du monterte drivknute med tannkrans? Byttet du opplagring på pokalene også? Og strammet riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steffen Hansen Skrevet 27. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2018 Byttet alle lager osv. Feilen (siden som bremser) er motsatt side av den jeg har skrudd på idag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Om bilen leser forskjellig hastighet vil det skje. Den vil bremse det hjulet som er registrert med størst hastighet på samme aksling, derfor spørsmål om rett tannkrans på drivknuten. Du burde lese av med diagnose å se hvilken feilmelding som ligger inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steffen Hansen Skrevet 27. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2018 Hva er denne tannkransen? har byttet drivknuter på begge sider og de er helt like. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Det er en tannkrans som sitter på drivknuten. Sensoren, som sitter midt i kingbolten, leser hastigheten på kransen. Men har du byttet til likt på begge sider burde de være rett. En diagnose kan være neste. Hva demonterte du når du byttet? Tok du av stubaksling eller pokalhus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steffen Hansen Skrevet 27. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2018 Hadde av begge da jeg også byttet simring på pokalen. Etter at TC hadde slått inn noen ganger under kjøring så begynte lyset og lyse hele tiden og TC sluttet å slå inn. Er det Ok å kjøre med bilen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Strammet du swivel pin etter boka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steffen Hansen Skrevet 28. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2018 Er det den på toppen av pokalen så er den ca riktig da jeg ikke hadde vekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Det har vært noen tråder tidligere på abs som slår inn men jeg finner ikke når jeg søker. Skal tro om ikke abs har egen sikring? Best å trekke ut den om du skal kjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steffen Hansen Skrevet 28. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2018 Finner ikke noe sikring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Det er rart, for abs-pumpa er elektrisk drevet. Har du sett under passasjersetet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steffen Hansen Skrevet 28. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2018 Ja jeg fant den der takk for tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Arne Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Hadde noko liknande då eg skifta kingboltar. Hadde satt ein ABS sensor feil. Det er 2 punkt på sensoren som skal stå i fartsretninga. Eg hadde vridd den eine. Då målar den feil hastigheit og ABS og TC slår inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steffen Hansen Skrevet 4. august 2018 Forfatter Del Skrevet 4. august 2018 På 2004 modellen er de helt runde (sylindriske) og jeg kan ikke se noe merking på de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 De er dunket forsiktig ned og gled lett i røret sitt ? Feil avstand mellom krans og sensor gir mye moro som du beskriver. Ditto når det er periodisk feil på kabler. Periodisk kortslutning eller korrosjonsproblem. En diagnose er veldig lurt før man blir ...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 5. august 2018 Del Skrevet 5. august 2018 (endret) Det er flere sikringer til ABS. Nr.11 under dæsjbordet, som kobler ut ABS/TC som kobler fra ABS/TC om du fjerner denne. Under setet finner du nr 6 som er returpumpe fra ABS og nr.13 som heter ABS ECU og nr.18 som er ABS-pumpe relee. Legger ved bilder som er fra MY2002 og til 2006 modellene. Obs på at beboere på øye ikke alltid monterer tingene hvor tingene er beskrevet! Ronny S Endret 5. august 2018 av RonnyS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.