Gå til innhold

TC slår inn under kjøring. Defender TD5


Anbefalte innlegg

 

TD5 Defender 110 2004

 

Etter at jeg tidligere idag byttet CV, medbringer osv på venstre side så har TC begynt å slå inn på høyre side under kjøring!

Når den har gjort det noen ganger så lyser lampe TC konstant sammen med ABS og det virker som TC da er frakoblet. Kan jeg kjøre med det og har dere noen tips til hvordan dette løses?

Har nullstilt men feilen kommer tilbake når jeg begynner å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen leser forskjellig hastighet vil det skje. Den vil bremse det hjulet som er registrert med størst hastighet på samme aksling, derfor spørsmål om rett tannkrans på drivknuten.

Du burde lese av med diagnose å se hvilken feilmelding som ligger inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tannkrans som sitter på drivknuten. Sensoren, som sitter midt i kingbolten, leser hastigheten på kransen.

Men har du byttet til likt på begge sider burde de være rett.

 

En diagnose kan være neste.

Hva demonterte du når du byttet?

Tok du av stubaksling eller pokalhus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noko liknande då eg skifta kingboltar.  Hadde satt ein ABS sensor feil.  Det er 2 punkt på sensoren som skal stå i fartsretninga. Eg hadde vridd den eine. Då målar den feil hastigheit og ABS og TC slår inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er dunket forsiktig ned og gled lett i røret sitt ?

Feil avstand mellom krans og sensor gir mye moro som du beskriver.

Ditto når det er periodisk feil på kabler. Periodisk kortslutning eller korrosjonsproblem.

En diagnose er veldig lurt før man blir ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere sikringer til ABS.  

Nr.11 under dæsjbordet, som kobler ut ABS/TC som kobler fra ABS/TC om du fjerner denne.

Under setet finner du nr 6 som er returpumpe fra ABS og nr.13 som heter ABS ECU og nr.18 som er ABS-pumpe relee.

Legger ved bilder som er fra MY2002 og til 2006 modellene.

Obs på at beboere på øye ikke alltid monterer tingene hvor tingene er beskrevet!

 

Ronny S

Sikringsboks1.png

Sikringsboks2.png

Endret av RonnyS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...