Gå til innhold

Kabler til ekstra lys på grind


Nico

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som kan gi meg tips til hvor jeg kan kjøpe skikkelig ledninger, trekkerør og dt koblinger i Oslo området?

 

Alle ledningssett er jo altfor korte til å bruke på en lr defender med batteri under setet..

 

Mvh,

 

Nico

Nå tror jeg at jeg fant svaret selv. 

 

Egil verne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Beklager at det ikke kom så greit frem hvor jeg dro (og mange dublikat meldinger), men som kes nevner så var det Egil Verne jeg fikk ta i det jeg trengte.

Litt problemet med Egil Verne er at alt selges i 100 meter og store esker ettersom de selger til de som selger per stk, men det var snille og gav meg litt rabatter

 

Mvh,

 

Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går også an å handle slikt fra ebay, da får du gjerne ett ferdig oppsett med rele og sikringer og brytere og det hele. Billig er det også.  Bare vær oppmerksom på at det kittet du eventuelt kjøper har tilstrekkelig kvadrat for ditt bruk.

Om du har tid til å vente en uke da......

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at man ikke kan handle på eBay, aliexpress, banggood eller andre nettshapper, fordi ideen kom akkurat nå og da må det gjøres akkurat NÅ.

Biltema har stort sett det du trenger til slike ting. 230V skjøteledning i gummi (3G2,5) er fint å bruke til slike kabler, billigere enn å kjøpe spesialkabel.

Suppler med noen deķskontakter eller de vanntette kontaktene (hun og han) er du i mål.

Men for all del, bruk gjerne grossister om du har mulighet til det.

 

Det med kvadrat på kabler har ikke den vanlige mann i gata snøring på.

Ikke sikkert jeg eller andre elektrokyndige har det heller for så vidt.

 

Bruker sjeldent mindre enn 2,5mm2 til forbrukerutstyr på 12V installasjoner.

Kjører gjerne overkill på større forbrukere, men så har jeg god tilgang til kabelkapp i diverse dimensjoner å velge blant, og tilgang til grose hydraulisk kabelskopresse.

 

Bare en liten input fra en stillferdig bergenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...