Gå til innhold

Kjøpe Defender, råd mottas!


Alberto Tomba

Anbefalte innlegg

Gents, takker for mye informativ lesing på forumet.

 

Siden det tross alt er noe grad av rettferdighet her i verden og det i likestillingens navn må være innafor å ha like perioder med mannebil som med konebil; Defender kjøp står nå på trappene, så litt velmenende råd mottas med stor takk!

La meg bare begynne med å si at jeg mener jeg er inneforstått med hva jeg går til, har litt erfaring med biler med sammenlignbare....fordeler og utfordringer. 

Uten at dette er ment som noe direkte eksempel, har jeg kjørt Disco 3 i et års tid (90% glede/10%frustrasjon), rett å slett fordi det sto på bucket lista, men defenderdrømmen har altså vokst seg bråsterk noe raskere en forutsett og har følgelig konkludert med prøve å få på plass det nye familiemedlemmet før vintern.

 

Tanken er at manne-/ski-/turbilen ska ha et totalbudsjett på inntil 200.000 i innkjøp, altså maksimalt det jeg ønsker å bruke før normalt vedlikeholdsbudjett og andre forutsette og uforutsette utgifter, oppgraderinger/add-ons  mv.  Veien dithen er ikke avgørende, kunne godt finne på å kjøpe en sliten nittitallsbil for så å bruke 100.000+ på renovering hos 4Land, (om jeg får noen støtte her i at dette er en god ide). 

For ikke å bruke opp kone aksept kvota umiddelbart må bilen fremstå noenlunde ryddig når den ankommer gårdsplassen, har derfor lyst til å høre om noen har noen tanker om denne:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=124747831

-Later til å være i veldig godt hold, ny gearkasse og clutch, har dog rullet et drøyt stykke. Prisen må etter mitt skjønn også et par knepp ned...

Noe spesiellt jeg bør være på vakt for her? Andre tips, forøvrig,  og/om andre potensielle eksemplarer mottas selvsagt med stor takk!

 

på forhånd takk, ser frem til å høre dommen:) 

 

 

Endret av Alberto Tomba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...