Gå til innhold

1984 One Ten


Pederover

Anbefalte innlegg

På 3.1.2019 den 0.05, Pederover skrev:

Ny taxi i bøgda...

thumbnail_IMG_20181231_135633

:P

 

Skal på fest i helgen.

Kan jeg bestlle nå ?

 

Minstemann stilte med åpen 88 og kjørte 4-5 stykker på skoleball.

Nok reinsskinn og tepper holdt kjoleinnholdet varmt i desemberkulden.

Limousiner og annet stort og blankpolert er gått i glemmeboken ifølge deltagerne på 10-årsfesten før jul.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

I dag kom det mye rart til gards! F.eks splitter nye seter fra Exmoor:

IMG_20190221_143042_resized_20190221_055435838

Ellers ligger det nytt tilhengerfeste for montering, samt noe jåleri, som feks tidsriktige skilt...blush

IMG_20190216_175522

Synd jeg suller rundt i feberrus og knasker Ibux, en rå garasje er ikke akkurat stedet å være om dagen dessverre...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da døde bilen hen, i et kryss, men heldigvis nedoverbakke slik at jeg trillet fint inn på folkehøgskolen her...

Mistenker bensinpumpa, den tikker jo, men nå er det ikke en lyd der... 

 

Banket på den med en hammer, og vips- så startet bilen. Men må bestille ny.

Endret av Pederover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Litt usikker på om jeg skulle skrive dette, men jeg har et behov for å oppklare saker og ting:

Jeg har altså solgt en bil. En 1984 Oneten med en historie på både godt og vondt.

Jeg var kjempefornøyd med bilen, som Harald hadde lagt ned en kjempejobb med å restaurere! Jeg kostet på nye seter, og noe småtteri, og brukte bilen daglig, selv om det er V8 i den…

Men så havnet en god kompis i skilsmisse plutselig, og måtte selge unna både traktor og bil… Han ville svært gjerne at jeg skulle overta hans 2003 110 Td5, og etter et familieråd her, kom vi fram til at en 20 år nyere Defender er mer brukervennlig og sikrere familiebil enn Oneten´en.

Jeg kontaktet Harald som avtalt ved evt fremtidig salg, og informerte om salg, og at han hadde førsteretten på bilen. Men han hadde nok mer enn nok med min forhenværende Tdi, og hadde ikke mulighet til å ta tilbake Oneten, så det var ok. Det ble altså til at jeg la den ut på forumet og på landroverprat på Facebook. Det var veldig mange som var interesserte, men det kom liksom ikke til noe konkret. Det var pruting ned 20000,-, bytte i hjullaster (!), akkedering med banker, koner/samboere, og en masse spørsmål om rust o.l.

Så jeg la den ut på Finn. Det tok 5 min så ringte telefonen, og en som visste hva dette var for en bil ville kjøpe den usett. Jeg tenkte litt på det, men ringte opp igjen etter ei stund og sa det var greit. Han førte over pengene med det samme, og handelen var i boks. En hyggelig fyr på telefonen, som hadde hatt flere Landrovere, også Oneten med V8, og skulle ha denne som feriebil til og fra feriehuset sitt i Danmark. Han sendte flere bilder av bilene sine, og jeg var trygg på at bilen kom til et trygt hjem. Stor var derfor overraskelsen da jeg etter ca en uke så bilen til salgs på mobile.de for en astronomisk pris! :oJeg skjønte at han muligens skjøt fra hofta for å teste markedet. Men så kom den også på Finn, og der ble den altså solgt til en krøsus fra Tønsberg før helga!

 

Jeg skjønner fremdeles ingen verdens ting av dette!!:huh: Å bruke så mye tid og ressurser på å sende bilder av familien sin og Defender, godord om bilen og hvilke planer han har for den, bare for å selge den til ca 100% fortjeneste et par uker senere?!

Det varte ikke lenge før jeg fikk meldinger fra menigheten både her og der, alt fra spørsmål om salget, til lite hyggelige meldinger som om jeg var klar over hva jeg hadde gjort, hvem kjøper er, og antydninger om at jeg har planlagt dette, osv. Det kom fort fram at kjøper er en «kjenning» av flere på Forumet, og blir ofte omtalt i negative ordelag, beskyldt for fusk og fanteri og uredelighet.

Jeg har aldri hørt om kjøperen, eller hatt noe med han å gjøre før dette, og hva han angivelig har gjort/ikke gjort mht flere bilkjøpere!

I etterpåklokskapens patetiske lys skulle jeg selvsagt googla og stått i, men det får nå være som det er.

Om jeg føler meg lurt? Tja, skuffet er vel heller dekkende, også irritert over at jeg er så godtroende og naiv, men som kjøper får han nå gjøre som han vil med bilen. Det eneste jeg insisterte på var at han ikke bygde om bilen eller gjorde store modifiseringer. Det var han enig i.

Om fyren er en kjeltring får andre avgjøre, men jeg mener nok at han har noe å gå på når det gjelder moral.<_<

Jeg kjenner imidlertid at jeg er møkklei hele greia, jeg har aldri opplevd mer styr rundt en bilhandel! Det har vært slitsomt å forholde seg til dette fra mars til dags dato! Jeg liker ikke å bli mistenkt i å ha skjulte hensikter, men håper dette tar en slutt nå, og at Oneten får det godt i en oppvarmet garasje med flisgulv.cool 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme herfra :) 

Det er ikke alltid godt å vite. Antagelig er vi noen ganger litt sånn "godtroende fjotter" som tror det beste om folk. Alle kjøpere og selgere er dessverre ikke slik. 

Min Bahama Gold Classic solgte jeg til en kar jeg hadde stor tiltro til, for en pris under markedspris, da den ville komme til "et godt hjem". Og det gjorde den altså! Stor var allikevel, som du sier, skuffelsen, når den dukket opp på utenlandske nettsteder til 3 ganger prisen jeg solgt for, etter noen tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde alle samme mulighet til å kjøpe bilen, og selv om kjøperen, som vanlig, opptrer som privatperson med veldig rederlig hensikt, valgte å selge videre til skyhøy pris kan ingen kritisere noen for salget. Bilen var annonsert på Finn, hvem som helst kunne kjøpe slik alle salg er, og hvem som kjøper spiller ikke så stor rolle.

 

Ingen vet heller ikke hvor mye bilen ble solgt for vil jeg tro?

Og kjøper lever av kjøp og salg. Likevel må det være helt stuerent dette. Trøsten må bli at en så dyr bil kommer til entusiast som tar vare på den. 

 

Og til syvende og sist er den med og løfter prisnivået på fine orginale biler slik at våre perler blir enda større perler.;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...