Gå til innhold

Forskjeller på k series 2000/2005 mod.


RR-CLASSIC

Anbefalte innlegg

Jeg har lekkasje av frostveske inn i innsug/ sylinder nr 2 på Freelander 1.8 2005 mod.

Sannsynlighvis sprekk i topp. Og så har jeg en delebil, 2000 mod med motor som holder kjøleveske på rett plass. Så da tenkte jeg kanskje bytte hele motoren, evt bare topp over til 2005 modellen. Hvor mye er forskjellig på disse versjonene. 2000 mod har fordeler, men regner med at den bare er å blinde, og så bruke toppdeksel fra 2005 mod slik at jeg får flyttet over cam posisjons føler og coilene. Innsug og ex manifoiler og fra 2005 mod selvfølgelig.Noen som ser flere forskjeller som kan bli en utfordring her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2018 den 23.03, RR-CLASSIC skrev:

Jeg har lekkasje av frostveske inn i innsug/ sylinder nr 2 på Freelander 1.8 2005 mod.

Sannsynlighvis sprekk i topp. Og så har jeg en delebil, 2000 mod med motor som holder kjøleveske på rett plass. Så da tenkte jeg kanskje bytte hele motoren, evt bare topp over til 2005 modellen. Hvor mye er forskjellig på disse versjonene. 2000 mod har fordeler, men regner med at den bare er å blinde, og så bruke toppdeksel fra 2005 mod slik at jeg får flyttet over cam posisjons føler og coilene. Innsug og ex manifoiler og fra 2005 mod selvfølgelig.Noen som ser flere forskjeller som kan bli en utfordring her?

Ser ut som en grei plan, det cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den eldste har automatisk strammer på registeret, så er toppene identiske. Tidlige motorer hadde fast/manuelt strammehjul som har annen innfesting på sia av toppen. Husk å flytt over kammene og toppdeksel. Toppene er også de samme på 1.4 og 1.6 varianten av K-motoren. Skal du lete etter brukt topp, så er det ofte en god ide å få tak i en fra disse motorene da de har  hatt et mye lettere liv enn de som har sittet i Freelander. Du finner de i Rover 200, 400, 25, 45 og 75.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill Rover 75. Heller litt til at jeg bytter hele motoren over fra delebilen. Tenkte da bare bytte toppdekslet slik at jeg får med meg camposisjons giver og begge coilene. Håper/ tror det skal gå greit, men er det vesentlige forskjeller på cammene så er det kanskje ikke bare å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...