RR-CLASSIC Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Jeg har lekkasje av frostveske inn i innsug/ sylinder nr 2 på Freelander 1.8 2005 mod. Sannsynlighvis sprekk i topp. Og så har jeg en delebil, 2000 mod med motor som holder kjøleveske på rett plass. Så da tenkte jeg kanskje bytte hele motoren, evt bare topp over til 2005 modellen. Hvor mye er forskjellig på disse versjonene. 2000 mod har fordeler, men regner med at den bare er å blinde, og så bruke toppdeksel fra 2005 mod slik at jeg får flyttet over cam posisjons føler og coilene. Innsug og ex manifoiler og fra 2005 mod selvfølgelig.Noen som ser flere forskjeller som kan bli en utfordring her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Roy@pumpa.no kan dette på rams vil æ tru Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 26. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2018 Jo, Roy og jonaf er vel to av de med mest kunnskap om disse bilene her inne. Får prøve å få kontakt med de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 På 25.7.2018 den 23.03, RR-CLASSIC skrev: Jeg har lekkasje av frostveske inn i innsug/ sylinder nr 2 på Freelander 1.8 2005 mod. Sannsynlighvis sprekk i topp. Og så har jeg en delebil, 2000 mod med motor som holder kjøleveske på rett plass. Så da tenkte jeg kanskje bytte hele motoren, evt bare topp over til 2005 modellen. Hvor mye er forskjellig på disse versjonene. 2000 mod har fordeler, men regner med at den bare er å blinde, og så bruke toppdeksel fra 2005 mod slik at jeg får flyttet over cam posisjons føler og coilene. Innsug og ex manifoiler og fra 2005 mod selvfølgelig.Noen som ser flere forskjeller som kan bli en utfordring her? Ser ut som en grei plan, det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 Så lenge den eldste har automatisk strammer på registeret, så er toppene identiske. Tidlige motorer hadde fast/manuelt strammehjul som har annen innfesting på sia av toppen. Husk å flytt over kammene og toppdeksel. Toppene er også de samme på 1.4 og 1.6 varianten av K-motoren. Skal du lete etter brukt topp, så er det ofte en god ide å få tak i en fra disse motorene da de har hatt et mye lettere liv enn de som har sittet i Freelander. Du finner de i Rover 200, 400, 25, 45 og 75. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 1. august 2018 Forfatter Del Skrevet 1. august 2018 Takker for innspill Rover 75. Heller litt til at jeg bytter hele motoren over fra delebilen. Tenkte da bare bytte toppdekslet slik at jeg får med meg camposisjons giver og begge coilene. Håper/ tror det skal gå greit, men er det vesentlige forskjeller på cammene så er det kanskje ikke bare å gjøre dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Hei. Regner med at du må flytte over kammene da de gamle ikke har "kammen" som føleren leser av. Ellers så burde alt være OK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 23. september 2018 Forfatter Del Skrevet 23. september 2018 Takk for tips Mr Rover 75. Ser ut til rep ble ok . Topp fra 2000 modell. Auto tensioner. Bytta kammene fra 2005 modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.