Gå til innhold

Koble brukt varmepumpe


leiohel

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk demontert varmepumpa, fikk jeg et firma til å vakumere før røra ble klipt og klemt på endene. Nå skal pumpa monteres på LR lokalet. Tenkte å gjøre så mye som mulig selv så det jeg lurer på. Er det bare å koble på ny rørpakke, styrestrøm og starte opp eller må et egnet firma inn for å gjøre noe i forbindelse med oppstart?

 

mvh

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rør må lekkasjetestes og vakumeres etter montering, ikke noe problem å bruke de gamle rørene viss de er lange nok. De ble klemt i enden bare for at forurensninger ikke skulle komme inn, har ingenting med vakumering å gjøre. Når du sier vakumering før demontering regner jeg med at pumpa ble kjørt og servicekraner stengt slik at gassen ble i pumpa. 

Skal det gjøres stricktly by the book, så må monteringsfirma inn i bildet, ikke lov å montere varmepumpe selv lengre. Har dere tilgang på nitrogen og vakumpumpe så er det ikke noe heksekunst, men lov—, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, corpusviridans skrev:

Rør må lekkasjetestes og vakumeres etter montering, ikke noe problem å bruke de gamle rørene viss de er lange nok. De ble klemt i enden bare for at forurensninger ikke skulle komme inn, har ingenting med vakumering å gjøre. Når du sier vakumering før demontering regner jeg med at pumpa ble kjørt og servicekraner stengt slik at gassen ble i pumpa. 

Skal det gjøres stricktly by the book, så må monteringsfirma inn i bildet, ikke lov å montere varmepumpe selv lengre. Har dere tilgang på nitrogen og vakumpumpe så er det ikke noe heksekunst, men lov—, nei.

Tenkte å montere innerdel og ytterdel og legge opp kabel og rør klart til montering. Resten får fagfolk ordne.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...