Gå til innhold

Drar dårlig i bratt bakke med lita vogn bak.


Anbefalte innlegg

Var opp de bakkene med min D2 for en uke siden og de er lange og seige. 

Svartrøyk betyr vel litt lite luft så sjekk filter og slanger. Kan være at både Map og MAF sensor kunne ha godt av en liten rens.

 

god tur

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juvasshytta ligger vel på 2100 moh. Er vel litt tynnere luft der?

 

Har vært opp dit med flere biler, med Ford-leiebil en gang var jeg glad vi kom opp. Lange og seige bakker, som Leif Ove er inne på.

 

Følg med når du kjører «normale veier», og rens følere ved beste anledning.

 

God tur

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Elvehundre skrev:

Juvasshytta ligger vel på 2100 moh. Er vel litt tynnere luft der?

 

Har vært opp dit med flere biler, med Ford-leiebil en gang var jeg glad vi kom opp. Lange og seige bakker, som Leif Ove er inne på.

 

Følg med når du kjører «normale veier», og rens følere ved beste anledning.

 

God tur

hilsen

Henry Arnfinn :)

Veien til juvasshytta er Europas høyeste vei. Med 5 i bilen ble det mye turtall og lite fart på min D2 opp bakkene. Fikk også svartrøyk et par ganger i det den la seg ned et gir. Lå på ca 3000 omdr hele veien opp til det flatet ut. Jeg har nytt filter og ny rensende sensorer og 10 prosent effekt økning.  Tror Henry Arnfinn er inne på noe.

 

leif ove

 

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, leiohel skrev:

Veien til juvasshytta er Europas høyeste vei. 

 

 

Vel vel, kanskje Norges høyeste, with all due respect ;)

 

I Alpene kan jeg gjerne ta dere med på veier som kommer opp i 2600 - 2800 moh og mer (eks. Passo Stelvio eller Passo Gavia). Selv disse to er ikke i nærheten av Europas høyeste vei, som kommer opptil 3367 moh. Men ja, bratt stigning i slike høyder kjennes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Elvehundre skrev:

Juvasshytta ligger vel på 2100 moh. Er vel litt tynnere luft der?

 

Har vært opp dit med flere biler, med Ford-leiebil en gang var jeg glad vi kom opp. Lange og seige bakker, som Leif Ove er inne på.

 

Følg med når du kjører «normale veier», og rens følere ved beste anledning.

 

God tur

hilsen

Henry Arnfinn :)

Hvem følere er det som må renses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte opp der i fjor med Disco1 300tdi automat, da ble girkassen varm (temp måler lyste).

Møtte menneskebiler som hadde kokt både når vi kjørte opp og når vi kjørte ned...

 

Lønner seg vel å tøffe opp rolig i lavserie?

Endret av Matta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner jeg med noen som kan dieselmotor svarer på. 

 

 

Jeg kan ikke mye om datamaskiner, nå ble mesteparten av svaret mitt ovenfor her borte.

 

Og nå skjedde det igjen.

 

Gir opp. Ikke rart jeg ikke skjønner meg på innsprøytingssystem, som ikke kan skrive et svar en gang.

 

god sommer

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Steffen Hansen skrev:

Hvem følere er det som må renses?

Map sensor. Sitter på innsugningsmainfoilen . Renses med elektrorens. Ikke stikk noe inn i den.

maf sensor. Luftmengde måler. Sitter først på innsugninsslangen. Jeg pleier å bruke elektrorens på kontaktene inne i måleren. Sitter en sensor på luft filter boksen som kan gjøres ren samtidig. 

 

Leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...