Lyng Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Starter ferien på været mulig vis (Hva bil gjelder). Runder av tidlig fra jobb for å hente de håpefulle små og utsikter til 4 flotte uker. Finner bilen tom for strøm (hadde glemt lysene på tror jeg) og ringer Viking. De bistår med "booster" og vi får fyr i skuta. Plukker om jentene og fyller planet opp med alskens pikkpakk mens jeg har vil en på tomgang (i frykt for ikke få start igjen). Kaster loss og etter 3 meter melder signalene seg Sporadiske metall mot metall slaglyder, turtall falt og motor gikk ujevnt, varsellamper i dashen ble tent, røyk fra bakside av toppen og sprakelyder fra det elektriske. Selv etter jeg slukket tenningen og tok ut nøkkelen spraket det fra ecu-området. Lot den stå ei stund og forsøkte på nytt med kald(ere) motor. Alle varsel og lyder var borte. Vil en virket normalt sprek igjen (i den grad en si så om org td5). Men da den fikk opp tempen igjen var det samme leksa igjen. Fikk skuta fraktet til verksted, med de åpner ikke før mandag. Viste ikke om jeg skulle poste slikt under motor eller eletrisk har på forumet, så jeg søker bistand til fjærndiagnostisering hær. Noen som føler for å synse eller rette dommen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Med forbehold om NULL snøring på TD5 og ECU'en der... Men kan det være noe så enkelt som kjøling av ECU? At den enten er nedgrodd i skitt og/eller at den har noe kjøling mot karosseri hvor kjølepastaen har blitt gammel og dårlig? Har vært borti dette på helt andre biler, og der har løsningen faktisk vært å fjerne skitt fra elektronikken og fjerne gammel kjølepasta, og heller bare klaske dingsene rett mot karosseriet. Håper det er noe enkelt, og at du kan fortsette ferien som planlagt med bare en liten forsinkelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 (endret) Kan det være at noe reimdrevet har skåret seg? Reim slurer, bil lader ikke og ulyder høres? Endret 21. juli 2018 av lafterolf Skrivefeil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Hadde du normale bremser? Om vakumpumpe har tatt kvelden, så er den i samme enhet som dynamo. Ville tatt av viftereim og kjent på alle løpehjul. Røyk bak toppen kan kanskje være at vifta blåser røyken bakover så den kommer ut bak. Min dynamo døde med en liten røyksky, men uten ulyder. siden starter igjen og er normal til den blir varm, ville jeg tenkt noe som er clutch styrt, som ac pumpe eller viskose vifte. Sitter viskosevifta skikkelig fast? Siden du har mekaniske lyder så ville jeg startet letingen der. td5 har vel hatt noen problemer med nedre løpehjul der løpehjulet sitter fast i en gummiringer, som igjen er festet til veiva. Gummien kan løsne og da får du slag lyder. Kan være at alt når vifter og annet gir reima økt motstand, fremprovoseres lydene. Veiva drar ikke med seg løpehjulet og du mister lading. det var mine tanker på hvor jeg ville startet å lete. leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Hvor langt har bilen kjørt? Årsmodell? Motorversjon osv ... Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Kjedelig med kjøretøytrøbbel når man endelig har fri. Føler med deg. Ønske dæ, og alle andre, en fin dag og god sommer og god ferie hilsen Henry Arnfinn som denne sommeren føler det slik som på t-skjorta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Sånn skjorte må jeg ha!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyng Skrevet 22. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2018 23 timer siden, RonnyS skrev: Hvor langt har bilen kjørt? Årsmodell? Motorversjon osv ... Ronny S 213.000km 1999 mod Motorversjon er jeg usikker på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 (endret) Da har du høyst sannsynlig modellen 10P. Jeg håper du finner ut av sakene. Ronny S Endret 22. juli 2018 av RonnyS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyng Skrevet 4. august 2018 Forfatter Del Skrevet 4. august 2018 Verkstedet mener at den defekte dynamoen også er skyldig slaglyder osv. Bestiller nå på mandag og ser om det blir bedring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Har splitter ny på lager om du vil spare tid. Type Denso med vakumpumpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyng Skrevet 6. august 2018 Forfatter Del Skrevet 6. august 2018 (endret) Sitter på hytta og har ikke med delekatalogen/bibelen og lurer på om der er noen som kan hjelpe meg med å finne benevnelsen på strammehjul og løpehjul til motoren, så jeg kan legge det til bestillingen på dynamo. På forhånd takk ØL Endret 6. august 2018 av Lyng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Sjekk her http://new.lrcat.com/#!/1228/13789/17286/1336 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyng Skrevet 10. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2019 Ny dynamo og injector harness var problemet.... skiftet like godt vannpumpe og løpejul i samme slengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.