Korkdal Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 (endret) Td5en i min 2004 D110 begynte plutselige å krangle litt. Først hadde jeg et par kutt under kjøring der enginelampa blinket, for så å gå fint igjen. Idag begynte den å harke kontinuerlig, høres ut som om den går på fire sylindere. I utgangspunktet tenker jeg olje i harness eller injectortettinger. Nanocom sier open circuit på injector 4, og kraftig ubalanse mellom sylindere: -2, 2, - 6, 15, -1 på tomgang. Nr 4 skiller seg ut her... Har renset alle utvendige kontakter, ved ECU og på motor, men ikke de på selve injectorene, ikke noe resultat. Er på ferie og får ikke sjekket tettingene på tur (har ikke reserver heller). Det er ingen tegn til diesel i oljen eller høyt oljenivå, måtte faktisk etterfylle en liter her forleden. Noen som har noen forslag? Endret 18. juli 2018 av Korkdal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Du har jo langt på vei funnet feilen ser det ut til, så mitt forslag er: bytt. Den pumper kompresjonsluft opp igjenmom dysa og det er tidsspørsmål før turen fortsetter på NAF redningsbil. Mange har deler rundt omkring. Lity info om hbor du befinner deg og vidre rute kan løse mye. Kobberpakning og O-ringer har de fleste verksteder. Vil tro det kan fikses på vanlig verksted/landbruksverksted. Ev deler overnattapakke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korkdal Skrevet 18. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2018 Godt poeng. Jeg er i Åndalsnes nå, noen I nærheten som har et pakningssett til injectorer? Kjører hjemover til Oslo via Dombås og Hamar, mest sannsynlig på fredag. Evt noen som har eksakte mål på kobberpakning og o-ring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korkdal Skrevet 20. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2018 Det er forøvrig ikke diesel i oljen eller noen blåselyd når jeg åpner oljepåfyllingen. Da bør det kanskje gå bra å kjøre? Har nesten 60 mil å kjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Kompresjonsluften vil blåse inn i dieselsystemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korkdal Skrevet 20. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2018 Ah, da vil det kanskje stoppe diesel tilførselen til de andre sylindrene (og fylle dem med sot)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Den kan stoppe pga for mye luft i systemet. Litt forurensing blir det også. Om dette er feilen vel å merke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korkdal Skrevet 20. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2018 En stopp hos Lundanes bil i Ålesund løste saken, fikk kjøpt deler og låne verkstedplass. Stedet anbefales varmt, god service og fine folk! Litt overrasket over at kobberpakningene bare holdt fire år fra forrige skift, men sånn er det. Nå er alt vel, takk til Lafterolf for uvurderlig hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.