Gå til innhold

Defender td5 går ujevnt og harker innimellom


Korkdal

Anbefalte innlegg

Td5en i min 2004 D110 begynte plutselige å krangle litt. Først hadde jeg et par kutt under kjøring der enginelampa blinket, for så å gå fint igjen. Idag begynte den å harke kontinuerlig, høres ut som om den går på fire sylindere. 

 

I utgangspunktet tenker jeg olje i harness eller injectortettinger. Nanocom sier open circuit på injector 4, og kraftig ubalanse mellom sylindere: -2, 2, - 6, 15, -1 på tomgang. Nr 4 skiller seg ut her... 

 

Har renset alle utvendige kontakter, ved ECU og på motor, men ikke de på selve injectorene, ikke noe resultat. Er på ferie og får ikke sjekket tettingene på tur (har ikke reserver heller). Det er ingen tegn til diesel i oljen eller høyt oljenivå, måtte faktisk etterfylle en liter her forleden. 

 

Noen som har noen forslag? 

Endret av Korkdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo langt på vei funnet feilen ser det ut til, så mitt forslag er: bytt. 

Den pumper kompresjonsluft opp igjenmom dysa og det er tidsspørsmål før turen fortsetter på NAF redningsbil.

 

Mange har deler rundt omkring. Lity info om hbor du befinner deg og vidre rute kan løse mye.

Kobberpakning og O-ringer har de fleste verksteder. Vil tro det kan fikses på vanlig verksted/landbruksverksted. Ev deler overnattapakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng. 

 

Jeg er i Åndalsnes nå, noen I nærheten som har et pakningssett til injectorer? Kjører hjemover til Oslo via Dombås og Hamar, mest sannsynlig på fredag. 

 

Evt noen som har eksakte mål på kobberpakning og o-ring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stopp hos Lundanes bil i Ålesund løste saken, fikk kjøpt deler og låne verkstedplass. Stedet anbefales varmt, god service og fine folk! 

 

Litt overrasket over at kobberpakningene bare holdt fire år fra forrige skift, men sånn er det. Nå er alt vel, takk til Lafterolf for uvurderlig hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...