willywonka Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Hei alle, Jeg har eid disco 3 og RR sport for en del år tilbake. Kjører elektrisk nå, men har tenkt en del på å kjøpe en Defender som skla rigges som turbil. Jeg har et langt perspektiv på eierskapet, og har ikke noe imot om jeg står å skrur litt/modifiserer/pusser opp i garasjen. Men egentlig minst mulig på motoren. Det finnes mange ulike modeller ser jeg. Hva bør man gå for? Er det noen motorer/årsmodeller som skiller seg ut ift til driftssikkerhet/kvalitet? Har bikkje og tre unger så jeg må nok ha en lang en tipper jeg. Alle råd og erfaringer mottas med takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Mest mulig vedlikeholdt foran årsmodell og type. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjartanb Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Td5 motoren ( etter 2002 ) har gjort det godt. Dører på 2006 og frem er bedre end de tidligere. Så en velhold 2006 td5 Def. ville jeg anbefale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Defender110 Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Har god erfaring med min Td5 1999 med unntak av rust i dører.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Denne kommer muligens for salg etterkvart. 2001 mod. Uten taktelt. Er ellers lett rigget for tur med flere 12v utak, skuffeseksjon i lasterom, bord på bakdør, snorkel og takgrind. Kommer muligens for salg altså, ikke helt klart enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atau Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Det spørs hva du mener med "turbil". Dagstur / helgetur i Norge eller flere ukers tur til Lagtvekkistan? Jeg trodde at en 110 med taktelt, minikjøkken og smarte oppbevaringsløsninger skulle være den ultimate "turbilen". Nå som jeg har akkurat det, føles den bilen også litt for liten, og drømmene går til en 130 pickup med påmontert campermodul.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Puma med Transitmotoren er også en driftssikker motor. Med 6 gir blir det også en god opplevelse på veien. Men alt kan jo modifiseres med overdrive etc. Uansett; vedlikeholdt og nyest mulig er uansett et godt valg framfor ihjelskrudd av ukyndige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 (endret) Enig med Lafterolf. Viktig at ramme er tatt vare på og jevnlig vedlikehold utført. Den siste bilen jeg var og så på hadde i følge selger hel og fin ramme. Realiteten var en ramme med rusthull og sprekker. Sendte noen bilder til verksted som mente ramma burde byttes. Endret 18. juli 2018 av Peik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 (endret) På 17.07.2018 den 21.28, Lorden skrev: Denne kommer muligens for salg etterkvart. 2001 mod. Uten taktelt. Er ellers lett rigget for tur med flere 12v utak, skuffeseksjon i lasterom, bord på bakdør, snorkel og takgrind. Kommer muligens for salg altså, ikke helt klart enda. En liten avsporing : Hvor er dette bilde tatt?? synes nesten det ser ut som et ferje leie i Brønnøysund :-) Endret 20. juli 2018 av joran Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Stemmer det joran. På tur nordover. Forvik - Tjøtta. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
willywonka Skrevet 20. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2018 130 med dobbelkabin og plan hadde vært litt sjeft. Den må kunne brukes til å kjøre til Langtvekkistan på ett eller annet tidspunkt. Men gjerne også på fotballturnering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pesto_trader Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 På 17.7.2018 den 22.37, atau skrev: Jeg trodde at en 110 med taktelt, minikjøkken og smarte oppbevaringsløsninger skulle være den ultimate "turbilen". Nå som jeg har akkurat det, føles den bilen også litt for liten, og drømmene går til en 130 pickup med påmontert campermodul.. Det man ikke får plass til i en 90 er ikke verdt å ta med på tur:) legger ved et illustrasjonsbilde bare for å vise hvor fin 90 er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atau Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 9 minutter siden, pesto_trader skrev: Det man ikke får plass til i en 90 er ikke verdt å ta med på tur:) legger ved et illustrasjonsbilde bare for å vise hvor fin 90 er Vel, hund(er) m hundebur vil jeg påstå er definitivt verdt å ta med på tur. Mange vil nok si det samme om sine barn Men ha, 90-en er knall fin. Spesielt din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Det har en tendens til å bli hengende mye greier utenpå bilen med en 90. 110 hicap er maks for de som trenger å ha med 200 L vann, en pall ved, motorsykkel, sykler, kano og kajakk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 På 17.7.2018 den 21.28, Lorden skrev: Denne kommer muligens for salg etterkvart. 2001 mod. Uten taktelt. Er ellers lett rigget for tur med flere 12v utak, skuffeseksjon i lasterom, bord på bakdør, snorkel og takgrind. Kommer muligens for salg altså, ikke helt klart enda. Fin bil. Hva gikk den for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 7 timer siden, Peik skrev: Fin bil. Hva gikk den for? Det får bli mellom kjøper og meg. Ikke for mye, ikke for lite. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pesto_trader Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Peik, jeg klarte ferien med både sykler og barn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Joda, jeg har hatt mange fine ferieturer i en 90 jeg og, med kone og barn i midtsetet. Jeg hadde den tross alt i 7 år... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 På 17.07.2018 den 23.08, Neverluren skrev: vedlikeholdt og nyest mulig er uansett et godt valg framfor ihjelskrudd av ukyndige. Det er ett godt utgangspunkt. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
willywonka Skrevet 20. august 2018 Forfatter Del Skrevet 20. august 2018 Tenker litt på denne: https://www.finn.no/126813140 Diiiiiger. Men kul. Lite historikk desverre. Noen som kjenner den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 (endret) Burde nå klart å ta noen flere bilder av selve bilen, istedenfor bilder av disse tullete dingsene. Ser det ligger en Dinitrol Brosjyre der, men den behandlingen er jo fra 9 år tilbake i tid. ( så ikke så mye verdt ). Håper da ramma ser bedre ut en fram fangeren, dog er det nok bare overflate rust der.. Positivt er det at den skal gjennom PKK før salg. Men ja, flere bilder som viser eks tilstand på dører, interiør osv, hadde nå vært mere nyttig. Mvh Brage Endret 26. august 2018 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 (endret) Enig med siste taler... forrige Defender jeg så på (97-modell 90) hadde "hel og fin ramme" i følge selger. Land Rover-verkstedet mente den var moden for utskifting etter å sett bilder av en brun ramme med huller og sprekker. Første punkt ved kjøp av gammel Defender er å sjekke ramma. Dører og hengsler er også gjerne rustne og kan gi krav om hengsel- og dørbytte ved EU-kontroll. Å bytte alle hengsler på verksted koster rundt 20.000 kr. Prisen på bytte av ramme er astronomisk. Endret 27. august 2018 av Peik Feilstaving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Torpedovegg. Råtten torpedovegg er døden. Ramme kan ofte sveises og lappes, men en dårlig torpedovegg er det ..... litt jobb å komme til for å si det sånn. Hele bilen bygges vel etter at torpedoen settes på en ølkasse på gulvet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Fortsatt enig med siste taler. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.