Gå til innhold

2001 Discovery 2 Td5 automat selges


motom

Anbefalte innlegg

Land Rover Discovery 2 Td5, 2001

 

Farge: Blenheim Silver
Interiør: Grått skinn

Kilometerstand: 265 000 ca

 

Selger min godt vedlikeholdte D2 da familien har insistert på nyere Discovery. Har dessverre ikke tid eller plass til mer enn en så da må denne finne seg et nytt hjem. Den har fått mye stell i mitt eie og alt av slitedeler er byttet ved behov eller før. Bilen har ingen ulyder eller mangler og bør fortsette å gi neste eier mange smil pr mil. Lufter den her på forumet først i håp om at noen andre entusiaster er på utkikk etter en fin D2 :)

 

Utstyr:

 

Den har det meste av utstyr som kom på D2, med unntak av ryggesensorer og fjernkontroll til å senke hekken. 

 

- Varme i bak og frontrute
- Kjørevarmer (Webasto) (har lagt opp ledning for fjernstyring)
- Parkeringssensor bak (ettermontert)
- Elektriske seter foran med justerbar korsryggstøtte
- Varme i seter foran
- Klimaanlegg m/AC
- Hengerfeste
- Sentersperre
- Soltak
- Luftbelger bak, SLS (Self Leveling Suspension)
- ACE (Active Cornering Enhancement) er fjernet til fordel for stabilisator stag. (Delene medfølger hvis man ønsker å tilbakestille.)
- GROM audio iPod adapter og bluetooth tilkobling for telefon og streaming av musikk
- Facelift lykter foran og bak
- 7-seter
- Klimaanlegg for passasjeren i baksetene
- Følger med Saudi-spec grill
- Vinsj
- Styrebeskytter
- Diff beskyttere foran og bak
- Kartlampe
- USB uttak i midtkonsoll
- Hundegitter
- Lange takrails
- Originale brytere for ekstra fjernlys, arbeidslys bak og på taket
- Cruise control

 

Tilstand og historikk:

 

Så godt som alt jeg har gjort med bilen er dokumentert i min prosjekttråd på LRforumet.com (http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/53982-motoms-disco-2/). Her er en kort oppsummering:

 

Da jeg kjøpte bilen i 2011 var den i god stand men etter en del lesing på LR forumene ønsket jeg å sørge for at kjølesystemet var i god stand og at bilen ville gi oss mange problemfrie kilometer. Jeg byttet derfor radiator og fant også ut at kondensator, tørker og ett par av AC rørene trengte å fornyes. Intercooler ble senere byttet til en litt større i aluminium.

 

I tillegg til radiator er termostat og alle kjølerør byttet i mitt eie. I fjor ble også alle foringer i understellet byttet, inkludert girkasse fester og motorfeste (ett er ikke byttet ennå). Luftbelgene har også blitt byttet sammen med nivåsensorene. Bilen holder høyden sin fint og kompressor går slik den skal.

 

Oljeskift har blitt utført hvert år med nye oljefiltere, luftfilter og dieselfilter. Olje har også blitt byttet ganske hyppig på differensialer og transfer-kassen for å følge med på evt slitasje og disse er i god stand. Automatgirkassen har fått ny olje og filter litt oftere enn nødvendig da dette har vært en enkel måte å flushe den på.

 

Bilen hadde ikke blitt rustbehandlet før jeg kjøpte den så den har vært innom Funderud Antirust 3 ganger siden 2011 samt at jeg har fulgt opp med linolje og owatrol behandling etter behov. Rammen er i god stand selv om overflaten kan se noe brun ut noen steder.

 

Bremser har vært byttet hele veien rundt med nye skiver og kalipere, samt alle bremseslanger og rør! Dempere og styredemper ble byttet for noen år siden. Hjullager foran er byttet.

 

Bilen har montert vinsj bak frontfangeren og denne er koblet opp med ordentlig rele og sikring i motorrommet. Pga dette er front fjærene byttet til noen som tåler litt mer vekt og også løftet 1 tomme. 

 

Bilen har sentersperre selv om klistremerke innvendig ikke viser dette og det er montert original spak. (Bilen er en av de som kom med innmaten men uten spaken.)  

 

Det er sikkert mye annet jeg ikke kommer på så hvis du lurer på noe så er det bare spørre.

 

Ønsker rundt 55.000 for bilen. 

Den kan godt selges uten takstativ hvis man ønsker det.

 

Neste EU kontroll er i oktober og regner med å få utført det etter fellesferien. 

 

lr2 (2) - Copy.jpg

 

Vinterfelger:

lr2 (3) - Copy.jpg

 

Uten vinsj og litt andre lykter på takstativ og lyktebøyle :)

lr2 (1) - Copy.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å selge det med bilen men hvis potensiell kjøper ønsker å kjøpe uten så... du er ikke den første som har spurt om det :) 

 

Kommer forresten flere bilder etter hvert

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...