Gå til innhold

Startvansker P38 2.5D


Svartbekk

Anbefalte innlegg

Nytt problem med min P38.

Sliter med å få start. Når jeg vrir på nøkkelen tenner den et lite sekund før den stopper igjen.

Så må jeg kjøre på starteren leeeenge. Starter etter en stund.

Da går den som normalt og trekker som normalt.

Meen hvis den står på tomgang en stund, fjusker den til av og til.

Stopper jeg bilen i kortere perioder, opp til noen timer, starter den som normalt igjen.

 

Noen som har peiling eller har vært borti lignende?

 

Det første jeg tenkte på var lekkasje på diesel, slik at den renner tørr.

Men jeg har ikke lyktes å finne noe lekkasje og det skulle vel være ganske enkelt å finne.

 

Det neste som slo meg, var om det er en fødepumpe i tanken på disse?

 

Virker som den ikke får diesel vertfall.

 

Ja, så oppdaget jeg at om den står i en bakke med snuten nedover, da starter den som normalt.

Endret av Svartbekk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låter som att det er problem med fødepumpen i tanken ja. Motoren pleier gå som vanlig hvis en bare får start på den.

 

Du kan tvångskjøre den for å teste den gjennom att ta vekk releet for fødepumpen under panseret og legge lask mellom stift 30 og 87. Da ska du høre pumpen surre i tanken.

 

Husker ikke relenummer men i raden nermast fronten ligger den. Står på kartet om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 10.05, kretslopp skrev:

Låter som att det er problem med fødepumpen i tanken ja. Motoren pleier gå som vanlig hvis en bare får start på den.

 

Du kan tvångskjøre den for å teste den gjennom att ta vekk releet for fødepumpen under panseret og legge lask mellom stift 30 og 87. Da ska du høre pumpen surre i tanken.

 

Husker ikke relenummer men i raden nermast fronten ligger den. Står på kartet om ikke annet.

 

Fikk tastet pumpen slik du beskriver, men den gikk.

Fant et annet tips her på forumet, morkne slanger på retur fra dyser.

Fant en dieseldråpe, som ledet meg til en morken slange.

Nå har jeg byttet denne, så får vi se!

 

Takk for alle tips!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...