jorgenht Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 06 D3 2,7 TDV6 Hei, skal gi registerreimbytte et forsøk i snarlig fremtid. Nærmer seg på KM. Har noen noen bilder eller en fremgangsmåte? Lå/ ligger en veldig fin en på Disco3.uk forumet, men bildene er forsvunnet. Ingen som har den som en PDF kanskje? /Jørgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Masse om dette på YouTube Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 13. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2018 4 minutes ago, oggioffshore said: Masse om dette på YouTube Det har du helt rett i, var mest for å ha noe på papir og slippe knotte så på tlf mens jeg holdt på Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discoverer™ Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 8 timer siden, jorgenht skrev: Lå/ ligger en veldig fin en på Disco3.uk forumet, men bildene er forsvunnet. Er det denne du sikter til? https://www.disco3.co.uk/forum/tdv6-timing-belt-53674.html Jeg får fram bildene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 13. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2018 @Discoverer™ Ja er den tråden. Men ser slik ut hos meg: Tok for gitt at bildene var vekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 15. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2018 Skrivebordsvisning gjorde susen. Rart, alle andre bilder i andre poster er der i mobilvisning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 28. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2018 Hjelp! Har hatt litt bistand fra en bekjent til å takle regreimbytte. Gikk ikke så bra. Bekjent er kjeppjaget, og jeg står igjen selv. Bakre er byttet, da den ikke er timet var det veldig greit. Fremre er ikke byttet, og nå er timingen feil. Låsepinner er glemt i,og bøyd når motoren er forsøkt dratt rundt med håndmakt. Kan jeg rette dette opp uten låsesettet for veiva der nede? Den har ikke vært rørt og står ned malingsmerket sitt rett opp fortsatt. Noen vennlige sjeler som vil svare? /Jørgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 28. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2018 Trenger også å ta av hjula til ventilene? Da låsepinnene er bøyd og ikke kommer ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totveit Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 du skal vel ha tatt i litt for å klare og bøye låsesettet - som tross alt er en del mm tykke (har ikke holdt det i hendene enda - ventet låsesett på vei i posten)??? Jeg hadde ikke tatt sjangs på noe annet enn å time opp kammmer og veiv på nytt. Holder du til i rogalandsdistriktet kan du låne låse sett av meg når det kommer ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 28. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2018 Er ikke låsesettet, bolter i passende Str. 5,9mm? Disse har jeg fått ut. De ble glemt i når veiva skulle tørnes. Kan jeg sette timing på nytt uten å fjerne starter og låse veiva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Forstår jeg det slik at dere prøvde å tørne veiva med låsepinnene i reimhjulene før ny reg reim er på, siden du skriver at den ikke er byttet? Hvis den nye reima var på og ny strammer på, så burde vel alt være i orden. Hvis du skal få korrekte forslag til hva di bør gjøre, må du være tydelig på hva situasjonen er, gjerne med bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 28. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2018 Ny reim på, så forsøkt tørne. Da var låsepinnene/ boltene glemt. Og bøyd. Følte jeg var tydelig, beklager det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 33 minutter siden, jorgenht skrev: Ny reim på, så forsøkt tørne. Da var låsepinnene/ boltene glemt. Og bøyd. Følte jeg var tydelig, beklager det. Er vel ikke sikkert at timing har blitt feil hvis du ikke har beveget på kamene for å få ut pinnene. Du har sikkert merket hjula til ventilene hvis du har hatt de av. Da vil jeg foreslå følgende: Sett på ventilhjula slik de satt og tørn begge ventilhjulene/kamakselene ør lite tilbake, slik at du for inn nye pinner (av en eller annen sort), sett på reima igjen, monter strammer, skru til låseskruene på ventilhjulene, ta ut pinnene, tørn to omdreininger for hånd, sjekk at låsepinnene går inn igjen og at merket på veiva står der det stod da du startet tørningen. Stemmer dette, mener jeg det skal være i orden. Fint hvis noen andre kan bekrefte/avkrefte. Har gjort dette tre ganger 1) bytte av regreim 2) oljepumpe etter bytte av reg reim 3) deretter en gang til pga lekkasje på simring veivaksel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 28. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2018 Takk! Var det som blei løsningen. Da er det bare resten igjen Hva er momentet på løpehjul, reimhjul og strammer på AUX beltet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 22 minutter siden, jorgenht skrev: Takk! Var det som blei løsningen. Da er det bare resten igjen Hva er momentet på løpehjul, reimhjul og strammer på AUX beltet? SpecificationsTorque Specifications Description Nm lb-ft Accessory drive belt tensioner pulley Torx bolt 25 18 Accessory drive belt tensioner retaining bolt 45 33 Accessory drive belt idler retaining bolt 45 33 Fuel injection high pressure pump drive belt tensioner 25 18 EGR coolant cross over pipe 22 16 Aux.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 28. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2018 Takk igjen. Bilen er startet. Gikk jo på et vis å bare justere inn kammer når veiva ikke var rørt. Lykken var kortvarig Ryker veldig sort ved pådrag, og har ikke den kraften den skal ha, tyder vel på feil timing. Tenker jeg parkerer og bestiller et låsesett. Har prøvd lykken nok idag Med mindre det finnes andre lure ideer? Ingen i grenlandsområdet som har et til låns vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Har et i Sandefjord om det hjelper noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 28. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2018 Alt hjelper, og Sandefjord er ikke sååå langt unna. Kan du unnvære det en ukes tid da? @Norwegianwood Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Det går fint! 95925482 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 28. juli 2018 Del Skrevet 28. juli 2018 Hmm, vet ikke om reg reim en tann eller noe slikt feil vil medføre sort ved pådrag hvis første start virket normal. Da ville jeg sjekke om intercooler slange er på eller innsug er satt korrekt på. Sort eksos ved pådrag skyldes vel at motorstyringen har beregnet feil dieseltilførsel ift luft, sjekk om det blåser ut innsugingsluft andre steder enn til innsug. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 28. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2018 Æsj. Klipset på innsuget. Får sjekke før jeg benytter meg av generøsiteten til Norwegianwood. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 28. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2018 Jepp, ti poeng der. @engebo Slangeklemma og klemma på innsuget ved Butterfly ventilen. Ingen sort røyk på prøvetur. VBF slår til igjen altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 5. mai 2021 Del Skrevet 5. mai 2021 Planlegger bytte av registerreim på verksted. Har bedt om bytte av strammehjul, fremre, bakre og multireim + sjekk av vannpumpe og den berømte oljepumpa. Dette er skift 2 på bilen så forventer at oljepumpa allerede er byttet om den var av den dårlige typen. Er det noe essensielt jeg har glemt i farten. Bytter man ut vannpumpa her siden alt er av eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 5. mai 2021 Del Skrevet 5. mai 2021 Bytt vannpumpe og strammer til multireim like godt med en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune80 Skrevet 6. mai 2021 Del Skrevet 6. mai 2021 Byttet 2de gang på min for et år siden. På ca 225k km. Merkeverksted hadde foretatt bytte for forrige eier. Og jeg hadde den dårlige oljepumpa fortsatt. Så jeg vil anbefale deg å sjekke og evt ha oljepumpe i backup...Dog hadde min holdt greit i 225k km..og kunne ikke se noe sprekker i innfestninga på den heller..men var god følelse å få byttet den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.