Nils Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Har en Volvo v60 med 12v uttak bak. Denne har strøm uansett om tenning er på eller ikke. Jeg har kjøpt en av jula sine 12v kjøleskap. Hvor lenge kan jeg ha på den før batteriet er død? Bilen er 1 år gammel, med mye langkjøring, så batteriet bør være på topp. Snakker vi et par timer??? Eller er det umulig å si noe? Trekker vel ikke så mye et sånt kjøleskap ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Stor forskjell på forbruk avhengig av type skap. Har en brukt en formue på billige strømslukere.Sjekk forbruk på produktdata blad. Jeg ble drittlei tomme batterier ,varm øl og såkalte batterireddere som aldri funket. Gikk for en Engel til slutt. Verdt alle de mange pengene. Endret 10. juli 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Sånn billig termoelektrisk trekker mye, kanskje 4-5 A. Et bilbatteri er kanskje på 80 Ah. Teoretisk kan det da stå på opptil 20 timer (4A*20timer=80Ah). Batteriet kan ikke brukes til å starte bilen lenge før det! Et proft Engel til 5-6000 kroner med kompressor trekker kanskje 0,5 A ved kontinuerlig drift. Endret 10. juli 2018 av Stig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Når min billigste? kjølebag skal ha en 20 amp sikring på kursen tenker jeg mitt . Måtte bare ut og sjekke . ;- ) Men har jo brukt og forbannet den i noen år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 Takk for svar. Her går det litt på kost/nytte, og engel produktene var litt dyre for bruk kun et par ganger i året men, om jeg kommer over litt mye penger en gang, ser jeg fordelen med de ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Nye bilbatteri i tide og utide er heller ikke billig i lengden. Se etter en brukt kompressorkjøleboks. Du snur deg aldri tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Har du et ekstra batteri kan jo det brukes og lades av bil under kjøring. Husk å koble fra ved stopp og motsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Jeg har med omformer fra 230V til 12V, slik at når jeg er på campingplass eller andre steder med strømtilgang, så er det jo ikke noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 Har også omformer, men de hadde ikke teltplass med strøm. Men løst nå, Muttern og Kjetil kom med bobil, og de har strøm og ac i bobilen, noe ungene likte i denne varmen. Lavo blir en smule varm i solen, og tror ikke det er populært å la bilen stå å gå heller det med ekstra batteri var ikje dumt Gaute! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HHAF Skrevet 4. juli 2020 Del Skrevet 4. juli 2020 Jula selger en Outwell 28 liter (+ 5 liter) kompressor kjøl/fryseboks til 4.999,-. som er omtrent halv pris av en Engel MT-35-F. Har kjøpt en og blir spennende å teste den nå i sommer. Sparsomt med opplysninger, men fant en kort Engelsk tilbakemelding, og de hadde vært fornøyde. Fint med at den har en batterivakt med tre nivåer, så bilen starter... har også et dobbelt batterisystem, så med litt kjøring hver dag burde det fungere bra. Ellers ville jeg nok tenkt at det var lurt å ha lading med solcelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 5. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2020 Ble til at jeg kjøpte meg en med kompressor, og etter litt fundering, har den også en batterivakt. Prøvde hjemme en helg, og lot den stå i bilen fra fredag formiddag til lørdag ettermiddag, og bilen startet Tenkte det var greit å sjekke hjemme først..... Neste blir fredag til søndag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. juli 2020 Del Skrevet 5. juli 2020 Vi krysser fingrene , Nils. Antar du ikke fylte skapet med lunka varer på testen,eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KennethA Skrevet 5. juli 2020 Del Skrevet 5. juli 2020 Min kompressorboks bruker ca 4,15A under konstant drift. Ved normal norsk sommer (litt lavere temp enn siste ukene her på østlandet) så har jeg et forbruk på mellom 1A og 1,5A i timen i snitt. 80A AGM batteri i bagasjen gir meg ca 2 døgn kontinuerlig drift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 6. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2020 14 timer siden, gautes skrev: Vi krysser fingrene , Nils. Antar du ikke fylte skapet med lunka varer på testen,eller? Var nok tom ja... Blir å fylle den hjemme, kjøre noen timer, og regner da med at varene er kalde når jeg skrur av bilen Viktig at væsken er kald når jeg kommer frem og slår opp lavvoen 12 timer siden, KennethA skrev: Min kompressorboks bruker ca 4,15A under konstant drift. Ved normal norsk sommer (litt lavere temp enn siste ukene her på østlandet) så har jeg et forbruk på mellom 1A og 1,5A i timen i snitt. 80A AGM batteri i bagasjen gir meg ca 2 døgn kontinuerlig drift. Regner med at min ligger rundt dette også, kjekt å ha en viss peiling på forbruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 6. juli 2020 Del Skrevet 6. juli 2020 22 timer siden, Nils skrev: Ble til at jeg kjøpte meg en med kompressor, og etter litt fundering Lurt! Vi har en Waeco 45 l på 5. sommeren, med batterivakt etc. Bruker den mye mer enn bare på ferie. Fin å ha som ekstra kjøleskap hjemme ved festlige anledninger, eller hvis man skal bort og ha med mat og drikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.