Gå til innhold

Tips til kjøp av 2005  Range Rover Sport


Anbefalte innlegg

Går å tenker på å kjøpe meg en  Range Rover Sport 2005.

Har erfaring med disco2 så er litt kjent med LR. Så hvordan er denne fantastisk fine bilen? Noen som har erfaring? Med tanke på vedlikehold og reparasjoner når den har rundet 200tusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er ut til at de fleste av disse må bytte bærebruer på noe over 200k. 

Som regel nede foran, og oppe bak først. 

 

Girkassen må også holdes under oppsyn. 

Jevnlig skift av olje og filter er nødvendig. LR har alt for lang intervall på skift. ZF sier 60k på oljeskift. 

 

Hjullager på dagens moderne biler ser ut til å være designet til å rulle 100k... Men det gjelder alle merker 

 

Dette e jo en bil som er veldig lik Disco3, og vil dermed ha de samme utfordringene på mange punkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bunn og grunn en disco3 så alt som gjelder den gjelder og rrs. Er det 2.7 tdv6 du ser på?

Jeg er generelt fornøyd med min, litt har det vært og akkurat siste måneden fikk jeg kompressor og dynamo. Da hadde begge deler gått 250k så det bør jo være greit:) ut over det har jeg byttet kuler bak, flushet kasse og byttet olje på diff, samt byttet bremserør.

 

Det er mange dårlige biler der ute, så kjøp en som er godt holdt. Først når jeg satt meg inn i en som var bra merket jeg hvordan disse skulle være.

Hvis du bor i Oslo kan du få kjøre en som er frisk. Da har du eventuelt noe å gå etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...