Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Discovery


Terjehimle

Anbefalte innlegg

Det som ble satt på som erstatning for de orginale var shitp... Eh... Britpart. Holdt ikke lenge.

 

Det orginale som gikk først hadde klart å bli så varmt at det hadde omtrent sveiset seg fast. Mitt faderlige opphav og jeg dengte løs på det fra hver vår side i LANGT mer enn 30 minutter. Faktisk så lenge at min kjære fru faktisk kom ut i garasjen med både mat og drikke. 

 

På passasjersiden (som ble byttet preventivt) så ramlet lageret av etter et par lette slag.

 

Som en fotnote så kan jeg nevne at jeg en tid senere hadde behov for verkstedtjenester i Stockholm. Da jeg skulle hente bilen var det noen velkjente lyder fra verkstedet, og mens jeg betalte ble det opphold i lydene og en svett mekaniker kom ut for å hente seg litt vann.

"Så du bytter hjullager på en Disco?"
"Ja? Hvordan visste du...?"
"Been there, done that"

 

Mekanikeren ga meg et megetsigende nikk. Tømte vannglasset og skred til verket igjen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, trondshj skrev:

Det som ble satt på som erstatning for de orginale var shitp... Eh... Britpart. Holdt ikke lenge.

 

Det orginale som gikk først hadde klart å bli så varmt at det hadde omtrent sveiset seg fast. Mitt faderlige opphav og jeg dengte løs på det fra hver vår side i LANGT mer enn 30 minutter. Faktisk så lenge at min kjære fru faktisk kom ut i garasjen med både mat og drikke. 

 

På passasjersiden (som ble byttet preventivt) så ramlet lageret av etter et par lette slag.

 

Som en fotnote så kan jeg nevne at jeg en tid senere hadde behov for verkstedtjenester i Stockholm. Da jeg skulle hente bilen var det noen velkjente lyder fra verkstedet, og mens jeg betalte ble det opphold i lydene og en svett mekaniker kom ut for å hente seg litt vann.

"Så du bytter hjullager på en Disco?"
"Ja? Hvordan visste du...?"
"Been there, done that"

 

Mekanikeren ga meg et megetsigende nikk. Tømte vannglasset og skred til verket igjen. :D

Britpart Kan brukes til enkelte greier med hadde ikke turt å brukt hjullager fra de som du fikk erfart. 

Det att lageret sitter så løst på passasjersiden i forhold til førersiden, kan det ha noe med att passasjersiden får som regel mer juling av dårlig og humpete vei mot veiskulderen? Det er vel som oftest att hjullagerene på passasjersiden går i stykker før førersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...