Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
knikeren

Ladetrøbbel på exmil

Recommended Posts

Jeg har slitt med landingen på min exmil. Den er fortsatt 24v, var redd dynamoen hadde tatt kvelden fikk tak i en som. Paal Helge hadde liggende. Byttet dynamo og skulle koble fra de gamle ledningene på den gamle dynamoen min så ser jeg att + og - har smeltet hull i isolasjonen og ligget innpå hverandre. Fikset kablene og fyrte den opp og målte spenninga fortsatt til bare 24.4v hvor mye skal den ligge på når den lader? Er det laderegulatoren som har tatt kvelden? 

Noen synspunkter og pekepinner? Er det bare å få røket ut hele dritten av 24v å få spadd det ned eller kan laderegulatoren fikses? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal lade mer. 

Ville prøvd å bytte regulator.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, gautes skrev:

Skal lade mer. 

Ville prøvd å bytte regulator.

 

Er ikke den svindyr? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjennskap til pris, 

men noen har sikkert en liggende

i garasjen .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behold 24volt

Men kjøp en 24 volt universaldynamo fra BT

Da slipper du Laderegulator. 

 

Jermund har gjort det: 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Land Rover for alle penga skrev:

Behold 24volt

Men kjøp en 24 volt universaldynamo fra BT

Da slipper du Laderegulator. 

 

Jermund har gjort det: 

 

Tusen hjertelig takk for tipset :) det var ei billigere løsning e. Frykter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gjerne beholde det originalt men gav opp etter to dynamoer og regulatorer. Har fungert helt topp den jeg monterte inn, og ikke den vanlige hylinga som mange 24v dynamoer har :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 minutter siden, robl skrev:

har du pussa anker og bytta sko?

Tenker du på feste til ledningene på selve dynamoen? De pusset jeg over

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei skru opp bakplata, der er anker du kan pusse( kobber biten på akselen) og poler du kan bytte(2 kontakt sko som ligger mot ankerert) om de blir slitt. men nå har du tatt i bruk noe helt annet så da går det vel bra? :D

Endret av robl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
25 minutter siden, robl skrev:

Nei skru opp bakplata, der er anker du kan pusse( kobber biten på akselen) og poler du kan bytte(2 kontakt sko som ligger mot ankerert) om de blir slitt. men nå har du tatt i bruk noe helt annet så da går det vel bra? :D

Jeg er i grunnen litt enig. Børster kan byttes, uansett bør det være neste pungt om regulatoren ikke er synderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børster var det det het :D. uansett, så ville jeg byttet dem og pusset anker før jeg starta med noe større operasjoner. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, robl skrev:

Nei skru opp bakplata, der er anker du kan pusse( kobber biten på akselen) og poler du kan bytte(2 kontakt sko som ligger mot ankerert) om de blir slitt. men nå har du tatt i bruk noe helt annet så da går det vel bra? :D

Ja nå står dynamoen til Paal Helge som sto vel i baltazar i min uten noe forandring så krysser fingrene for att regulatoren til lafterolf virker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var ladeproblemet løst med ny regulator fra lafterolf :) hva skulle jeg ha gjort uten dere? :) nå er det bare å prøve å få den fin på tenningen sånn att vi kan få den kjørbar til seriebiltreffet den 8 september :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×