Gå til innhold

Ladetrøbbel på exmil


knikeren

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med landingen på min exmil. Den er fortsatt 24v, var redd dynamoen hadde tatt kvelden fikk tak i en som. Paal Helge hadde liggende. Byttet dynamo og skulle koble fra de gamle ledningene på den gamle dynamoen min så ser jeg att + og - har smeltet hull i isolasjonen og ligget innpå hverandre. Fikset kablene og fyrte den opp og målte spenninga fortsatt til bare 24.4v hvor mye skal den ligge på når den lader? Er det laderegulatoren som har tatt kvelden? 

Noen synspunkter og pekepinner? Er det bare å få røket ut hele dritten av 24v å få spadd det ned eller kan laderegulatoren fikses? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Land Rover for alle penga skrev:

Behold 24volt

Men kjøp en 24 volt universaldynamo fra BT

Da slipper du Laderegulator. 

 

Jermund har gjort det: 

 

Tusen hjertelig takk for tipset :) det var ei billigere løsning e. Frykter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skru opp bakplata, der er anker du kan pusse( kobber biten på akselen) og poler du kan bytte(2 kontakt sko som ligger mot ankerert) om de blir slitt. men nå har du tatt i bruk noe helt annet så da går det vel bra? :D

Endret av robl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, robl skrev:

Nei skru opp bakplata, der er anker du kan pusse( kobber biten på akselen) og poler du kan bytte(2 kontakt sko som ligger mot ankerert) om de blir slitt. men nå har du tatt i bruk noe helt annet så da går det vel bra? :D

Jeg er i grunnen litt enig. Børster kan byttes, uansett bør det være neste pungt om regulatoren ikke er synderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, robl skrev:

Nei skru opp bakplata, der er anker du kan pusse( kobber biten på akselen) og poler du kan bytte(2 kontakt sko som ligger mot ankerert) om de blir slitt. men nå har du tatt i bruk noe helt annet så da går det vel bra? :D

Ja nå står dynamoen til Paal Helge som sto vel i baltazar i min uten noe forandring så krysser fingrene for att regulatoren til lafterolf virker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ladeproblemet løst med ny regulator fra lafterolf :) hva skulle jeg ha gjort uten dere? :) nå er det bare å prøve å få den fin på tenningen sånn att vi kan få den kjørbar til seriebiltreffet den 8 september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...