Gå til innhold

Havarert girkasse D2


smejan

Anbefalte innlegg

Står i Kristiansandsområdet (Nodeland) med det som ser ut til å være defekt automatkasse. Skulle rygge ut av oppkjørsel, når det plutselig ikke var fremdrift etter fire meter. Har sjekket oljenivået, og når jeg åpnet påfyllingspluggen med motor i gang fosset oljen ut. Har snakket med Kenneth på Strømmen på telefon (tusen takk), og han kan "berolige" meg med at da er nok kassen defekt...

 

Skulle gjerne hatt bilen hjem til Oslo/Kolbotn/Strømmen, han noen et tips?

Alternativt om noen vet om et ok verksted i Kristiansandsområdet som kan se på kassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ein skal sjekke oljenivået, so skal motor og girkasse vere kald, og ein skal ha ført girspaken igjennom alle gira. Dette er faktisk veldig viktig, for ved varm girkasse so vil volumet på oljen vere større enn ved kald, og om ein ikkje har ført spaken igjennom alle gir, so kan det ligge "luft" i eit gir som fører til at oljenivået blir for høgt.

 

Eg seier ikkje at girkassen din er i orden, eg seier berre at du må vere 100% sikker på at du måler nivået rett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for presisering:)

Jeg fulgte fremgangsmåten du beskriver. Det kom ca to liter olle ut fra jeg åpnet påfyllingen til jeg rakk å få pluggen på plass igjen, med motor i gang og en hjelper som skiftet mellom girene. 

 

Nå har vi satt oss på bussen hjem, så blir det ny tur ned i morgen for å hente den med tralle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...