Gunnarel Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Hei. Jeg har fått beskjeden suspension fault normal height only, og med gul lampe. Bilen kjører helt greit, men er det risikabelt å bruke den noe særlig? i håndboka står det også at bilen fungerer normalt untatt heving og senking og kjøreprogrammene. Er nettop i farta med å skulle kjøre Tromsø Oslo, men det er kanskje galskap? Hilsen Gunnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Så lenge det bare er gul lampe så er det ikke farlig. Hvis du får opp rød lampe så slipper den ut trykke i luftbelgene etter hvert. For å være på den trygge siden så slår du av tenninga og napper ut sikring nr 26 så stenger du systemet ifra å slippe ut trykket hvis du ikke har lekkasje en plass Hvilken model er det foresten? En fordel å få med dette i overskriften dette gjelder i hvertfall på d3 og muligens d4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Antar dette er en D3, ref signaturen. Enig med knikeren her. Og om ikke annet, så bør du nappe ut sikringen preventivt før du legger i vei. Om det er en sensor eller noe som tuller, så får den ikke lov til å slite ut kompressoren din, eller finne på noe annet "gøy" på turen som gir deg den røde lampen. Da står bilen brått på bumpstops. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnarel Skrevet 9. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2018 Tusen takk for hjelpa og svarene! Det setter jeg veldig pris på. Sjøl om sikring nr 26 var borte, sank bilen ned til innstignings nivå, slik at den kunne slå litt nedpå i dumper. Da fikk jeg råd fra et landrover verksted i Oslo om å kjøre minst mulig, og få bilen på verksted. Så da blir det Saab tur sørover. Ikke så galt det heller, sjøl om trekkrafta er noe puslete i forhold. God sommer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Er bilen lastet tungt bakpå eller tung henger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Da høres det ut som om det er en lekasje et sted. Nuvel. Kos deg på tur, også får du angripe bilproblemene når du har hatt en (forhåpentligvis) avslappende ferie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 (endret) Hmm... var det ikke sånn at det var en annen sikring på d3 enn på d4 for å låse luftfjæringen? Jeg mener jeg diskuterte dette med noen i en annen tråd? Edit: Tråden: http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/89349-d3-suspension-fault/ Moral - best å konsultere håndboka/sikringsskjemaet. Endret 12. juli 2018 av yarnslayer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.