Gå til innhold

Suspension fault


Gunnarel

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått beskjeden  suspension fault  normal height only, og med gul lampe. 

Bilen kjører helt greit, men er det risikabelt å bruke den noe særlig? i håndboka står det også at bilen fungerer normalt untatt heving og senking og kjøreprogrammene.

Er nettop i farta med å skulle kjøre Tromsø Oslo, men det er kanskje galskap?

 

Hilsen Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det bare er gul lampe så er det ikke farlig. Hvis du får opp rød lampe så slipper den ut trykke i luftbelgene etter hvert. For å være på den trygge siden så slår du av tenninga og napper ut sikring nr 26 så stenger du systemet ifra å slippe ut trykket hvis du ikke har lekkasje en plass

Hvilken model er det foresten? En fordel å få med dette i overskriften :) dette gjelder i hvertfall på d3 og muligens d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar dette er en D3, ref signaturen.

Enig med knikeren her. Og om ikke annet, så bør du nappe ut sikringen preventivt før du legger i vei. Om det er en sensor eller noe som tuller, så får den ikke lov til å slite ut kompressoren din, eller finne på noe annet "gøy" på turen som gir deg den røde lampen. Da står bilen brått på bumpstops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpa og svarene! Det setter jeg veldig pris på.

 Sjøl om sikring nr 26 var borte, sank bilen ned til innstignings nivå, slik at den kunne slå litt nedpå i dumper. Da fikk jeg råd fra et landrover verksted i Oslo om å kjøre minst mulig, og få bilen på verksted.

Så da blir det Saab tur sørover. Ikke så galt det heller, sjøl om trekkrafta er noe puslete i forhold.

 

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... var det ikke sånn at det var en annen sikring på d3 enn på d4 for å låse luftfjæringen? Jeg mener jeg diskuterte dette med noen i en annen tråd?

 

Edit:
Tråden:

http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/89349-d3-suspension-fault/

Moral - best å konsultere håndboka/sikringsskjemaet.

 

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...