Gå til innhold

Freelander 1 Bolter til bakdør vindusheis.


robl

Anbefalte innlegg

Hei.. 

Han luringen jeg kjøpte Blå av har av en eller annen tullete grunn fikset vindusheisen ved å fjærne hele greia og sette inn en pinne til å holde vinduet oppe med. 

 

Har noen i nabolaget de 3 boltene som trengs til å feste mekanismen og den 1ne til å feste vinduet med, eller kjenner dimmensjonene så jeg kan hente de på biltema eller noe? 

 

kan vel alltids plukke fra hverandre den andre døra men vil uansett være to bolt short. 

 

 

36749426_10160557776500364_3869991577824788480_o.jpg

Endret av robl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
4 timer siden, yarnslayer skrev:

Finner du noe vettug info her?
http://new.lrcat.com/#!/1233/62115/62622/5119

eller her

http://new.lrcat.com/#!/1233/62115/62622/5130

?

 

ASR2564 = M6 x 10

 

Er det ASR2569  du trenger?

Ja, fikk dem på ett bilvrak på ett verksted i nærheten. viser seg bolten ruta er festa med.. eller den messing muttern er revet ut. så blir vanlig skrue nylocmutter løsning..  fatter ikke hva han som gjorde det har gjort...  prøve å dra ut den samme messingmuttern fra den andre.. det satt dønn..  snakker om å sabotere reperasjoner. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det litt veldig trangt pga ei bjelke inni døra.. så løsningen ble å presse inn en M6 mutter i hullet der det skulle vært en, og kutte en M6 10 bolt til ca 1cm :D 

får se hvor lenge den muttern holder. ser bra ut nå og løsner det så får jeg bare ikke ned ruta :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, nå er det rustfritt stål mot rustfritt stål. :D

 

Det sitter en klemme med en plastleppe i bunnen av ruta som klemmer den fast. i den var det noe gulaktig metall i gjenget innsats som var innfelt i 2001 modellen jeg tok skruer til vindusheisen fra. på min var innsatsen falt helt ut. så ble biltema mutter som jeg klemte inn i plasten, og biltema M6 bolt kuttet noe ned for å ikke gå i bjelken bak på veien opp. lenge leve vinkelslipern.. kan brukes til alt. :D

Endret av robl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok bedre enn det var da.

 

Når det gjelder korrosjon og metallblanding så er det ikke alt som er helt kosher fra fabrikk heller - iallfall ikke i tidlige D4'er. (Jeg tenker på kompressoren og blandingsmetallene der - det så ikke helt bra ut på Audery. Bare be Vegvesnet tilsette litt salt - de er mer enn villige - og vi så hva som skjedde. :P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://new.lrcat.com/#!/1233/62115/62622/5130

mutter 4 er ferdig innfeldt i brakett 3 nåtildags i dette bildet. og bolt 2 manglet den er det foresten 3 av på min og er den ASR2465, bolten til mutter 4 som skal holde vinduet fast i det øverste hullet på 2hulls braketten du ser nederst på regulatoren manglet og. .  så det ble klipp og lim, go gammel LR mekanikk :D

Endret av robl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...