Gå til innhold

Bytte watt link. Tips


leiohel

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått byttet og svarer selv i tråden.

 

du trenger:

- 19, 21 og 24 mm fastnøkler og pipe.

- lang latmansarm da dette sitter godt. 70 cm lang fungerte for meg.

- 24 mm mutter på baksiden av akslingen er det to muttere. Den første holder sikring til vibrasjonsfri dempere. Den indre må du ha lang pipe for å nå. Eventuelt fastnøkkel.

- når du har jekket opp bilen, la dekka ha kontakt med underlaget. Underlaget bør være flatt så bilen ikke siger til siden når du tar av watt linken. Er der ujevnt der du står må du stroppe aksling og ramme, så det ikke flytter seg.

 

Jeg kjøpe med foringer og er glad for det. Hadde jeg kun kjøpt foringer og presset ut gamle, ville dette vært en betydelig større jobb.

 

mvh

leif ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde samme jobben i fjor. Sto inne på ett flatt betong gulv, og jekket opp så jeg fikk satt bukker på rammen, byttet foringene og skrudde på plass. 

 

Grei jobb egentlig, må gjøre den igjen snart da jeg brukte billige foringer :blink:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, smejan skrev:

Har gruet meg til dette, men ser her at det behøver jeg ikke. Er det ok å gjenbruke bolter og muttere?

Tror det er greit å gjenbruke boltene. Kan ikke huske å ha lest at de skal byttes.

 

jekk opp bilen nok til at den midterste lange bolten går klar av bunnen på tanken når den skal trekkes ut.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...