Gå til innhold

Discovery 1, 1990 clutch problemer


HenrikH

Anbefalte innlegg

I vinter overhalte jeg clutchen grunnet at bilen mistet all clutch, men etter overhalingen er det fortsatt ikke noe clutch, ser på delene jeg har bestillt og lurer kanskje på at problemet er fordi jeg har bestillt feil type Slave sylinder?

noen som har noe erfaring med dette, eller vet om dette kan føre til at det ikke er noe clutch?

 

byttet også master sylinder og clutchen føles normal men er desverre ingen clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du normal motstand vil jeg tro du har fått ut lufta.

 

Ta ut slaven uten å skru av røret. Får du til å låse slaven med feks limtvinge eller låstang? Har du luft kan du fortsatt trampe pedalen. Om ikke står pedalen nå bom fast. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎07‎.‎2018 den 6.55, lafterolf skrev:

Kjenner du normal motstand vil jeg tro du har fått ut lufta.

 

Ta ut slaven uten å skru av røret. Får du til å låse slaven med feks limtvinge eller låstang? Har du luft kan du fortsatt trampe pedalen. Om ikke står pedalen nå bom fast. 

 

 

Hvordan får jeg låst slaven for å teste dette da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, gautes skrev:

Kan du ha satt inn clutchplata feil vei?

 

tror ikke det var mulig å gjøre når jeg bytta platen, men vil gjerne teste slaven først får jeg åpner clutchen igjen, men hvordan får man låst slaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke en oppskrift på dette, du må improvisere.

En limtvinge, låstang eller andre ting, diger rørtang, om du har hjelp til å holde. Alt som kan blokkere støtstangen fra å skyves ut kan brukes.

 

Man må rett og slett ta hva man haver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...