Gå til innhold

Hvor lenge holder et hjullager foran - Defender 2009


bowe007

Anbefalte innlegg

jeg har begynt å høre litt "subbing" fra høyre side foran. Det oppstår rundt 60-80 km/t og er borte under og over dette. Mistenker at det er hjullager. Hjullager ble imidlertid skiftet for 50 000 km siden. Hvor lenge holder disse? noen med erfaring?

 

bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du åssen lager som ble montert ?

Mye av ettermarkedslagrene har tragikomisk dårlig kvalitet.  Har byttet fler lagre både fra Britparts, Allmakes og andre  lagre som ikke har tålt mer enn Max  30 000km..... dog ikke på Defender, men åpenhet mitt er at selve lagret var elendig.....

 

Har hørt at Timken lager er i en klasse for seg, veit ikke om det fins til Defender men verdt sjekke ut kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenligning så har mine originale lager stått på bilen i 320 tusen km. Kanskje det er verdt å spandere på originale eller OME lager. Hvis ikke prisen er ut av en annen verden selvsagt.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handla OEM og fikk Britparts. Selger mente det var en annen Britparts enn de billige Britparts. Han om det. Ville valgt original eller Timken ved neste korsvei.

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JokerS30 skrev:

 

Har hørt at Timken lager er i en klasse for seg, veit ikke om det fins til Defender men verdt sjekke ut kanskje ?

timken lager til defender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smøring er riktig og viktig, men du klarer ikke skjule faktum om at enkelte lager fabrikat har komisk dårlig stålkvalitet i kuler og baner ved å smøre.

 

Ellers er det en god regel å rette lagrene skikkelig før de stappes på plass. Ren gummihanske og krukke med korrekt fett gjør susen, ha på så det holder og gjerne litt til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puttet lagrene mine i en brødpose sammen med hjullagerfett og knadde og knadde vel og lenge. Vet det finnes egne fettpresser for hjullager, men plastpose og knaing fungerer forhåpentligvis bra det også. Mine lagre varte i 10 år og 85000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det bare å bytte lager da. Ikke så sterk lyd enda (summing), skal ut på tur i dag, 50 mil. Noen som tror de knekker fullstendig på den turen? Er det mye pill å bytte de? Jeg er passe god til å skru, hva estimerer man av tid på en side?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen mekaniker, men med You Tube og litt sunn fornuft går det bra. Brukte en liten ettermiddag på jobben.

I tillegg har jeg Workshop manualen som er til god hjelp.

https://www.adlibris.com/no/bok/defender-td5-1999-2005-my-workshop-manual-9781855206977?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Brooklands+Books+Ltd.+Defender+Td5+1999-

Endret av Spoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...