Gå til innhold

Verksted Sørlandet


smejan

Anbefalte innlegg

Er på vei til en langhelg i «syden», og kjenner når jeg kommer opp i fart at bilen kunne trenge en forstillingskontroll.

Kan noen anbefale et verksted som har sett en D2 før? Gjerne i området Grimstad-Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med stiv aksling er det vanligvis to ting som påvirker styring. Endeledd og opphengskuler.

 

Endeledd sjekker du på minutter selv. Få noen til å veive hit og dit som en tulling på rattet mend du holder hånden over ett og ett endeledd. Du kjenner slakk umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Opphengskulene og endeleddene er ikke så gamle, kanskje et drøyt år, så jeg tror ikke det er det. Jeg heller mer mot at siste justering av spissing ble gjort før jeg byttet veldig slitne hjullagre (byttet hele hub-er), og at nå som de er nye er det behov for en ny justering :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi her i Vågsbygd (vest for Kristiansand) har et verksted vi bruker på PKK, men om de har sett en Disco 2 før er jeg ikke sikker på. Er ikke så mange av de her i vårt miljø. Jeg kan gjerne sende deg til dette verkstedet, men jeg er livredd for å direkte anbefale verksteder da en aldri vet hvordan opplevelse det til slutt blir. Det eneste vi vet er jo at det blir alltid noen kroner når man har bilen på verksted... 

 

Send meg en melding om du vil ha navn på verkstedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, lafterolf skrev:

En sjekk av foringer på panhardstag kan være greit. Utrolig hvor den kan vandre om akslingen pendler sideveis.

Skal sjekke dette også, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2018 den 16.03, GuttormG skrev:

NAF justerte min, slo opp i systemet sitt, leste, kikket, ristet noe jævlig på bilen for å sjekke foringer osv og gjorde jobben. 

 

Billig varvdet vel også i grunnen, 1300og noenkroner.

 

Takk for tips.

Siden girkassen ville fortsette sommerferien når vi andre ville hjem har bilen nå blitt levert på sommercamp hos Strømmen Bilverksted. Jeg tenker de skal få lov til å sjekke fronten når de først løfter bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...