Gå til innhold

Frihjulsnav skal av.


usli

Anbefalte innlegg

Har problem med å få av frihjulsnavet på serie 3 83 mod.  En skrue på siden er tatt bort og jeg mener det bare er å presse det ut.  På en annen serie 3 jeg hadde før var det bare en stor o ring som holdt igjen.  Her sitter det bom fast for å få av, kan turne det rundt begge veier.  Noen som har en idet, før jeg tar vinkelsliperen.  :)

frihjulsratt serie 3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser ut som en lang tjukk strips som låser ved å gå i et spor både i lokk og nav.

"Øyet" i enden ligger som en konisk skive i hullet hvor skruen satt.

Noen ganger må man vrikke og vri litt på lokket for å få stripsen ut.

Lurt å la lokket stå i frikoblet posisjon. (eller var det omvendt)

Deter noen deler du ikke ønsker skal sprette ut .excl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke ut om det er noen stripps eller hva i øyet.  Frihjulsnavet er defekt på den ene siden, derfor skal jeg ha de av.  Skal kjøpe en annen type, da denne har jeg hatt på 2 biler og måtte skiftes ut.  Kan ikke huske det var så vanskelig å få av på den andre bilen.  Da var det bare skruen så presset jeg litt så kom det.  Her sitte det bom, men kan vri det helt rundt, begge veier uten det stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har jeg fått av de gamle frihulsnava. Fant til slutt en liten ende av plasstrippen som holdt det fast. Fikk lirka det ut. Nye er montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...