Gå til innhold

Tank måler problem


Brutus

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har montert ny (bakre) bensintank på min ex.mil (Serie III  -  109).

Ny fra Vestfold Ships. inklusive ny tankmåler.

Alt så greit ut når jeg fylte på bensin, tankmåler viste utslag.

Men det kan nå se ut som den viser konstant 1/2 tank - uansett.

(I skrivende stund så vet jeg ikke om jeg "sjekket tankmåler" før jeg fylte tanken med bensin for første gang.

Det var jo ikke noe grunn til det.... for da skulle den jo vært tom... :P:wacko:)

Resultatet ble at jeg kom "nesten" fram til jobb i dag....cool)

 

Jeg har over hode ikke gjort noe feilsøking ennå - men er det noe som har noe stalltips?

Hva vil f.eks være resultat om jeg har fått en måler beregnet for 12v og ikke for 24v...??

 

 

Frode

 - Brutus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokkene over tanken er ikke festet etter tankbytte ennå.

Så det er ganske lett å komme til der.

Får løsne på "tankmåler-dingsen" for å se om det kommer seg da....  :lol:

 

Frode

 - Brutus

Endret av Brutus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tror jeg må fortsette denne tråden min om tankmåler-problem......:o

 

Plukket ut tankmåler enheten for å sjekke at flottøren ikke hadde kilt seg på noe vis (som var et tips fra Gaute lenger her oppe).

Når jeg da hadde plukket ut tankmåleren så testet jeg at den gav utslag, noe den for så vidt gjorde.

Men - den viste "feil vei" :blink:. Når fottøren lå i bunn så viste tanken "full tank", og tilsvarende "tom tank" når jeg holdt flottøren opp som om tanken var full....

Byttet om på ledningene - og alt så ut til å fungere. Men det varte kun til tankmåleren ble putta tilbake i tanken....

For da ble jo (selvfølgelig) "plusskabelen" jordet direkte uten å gå via "dreiemotstanden" i tankmåler-enheten....

Noen som har tips til å få dette til å fungere slik det skal....??

 

Her er bilde av koblingene på tanken:

image.png

 

Den som er merket "1" er plusskabelen, og den som er merket "2" er da jording.

Koblet slik bildet viser, så vil den (forhåpentlig vis) vise "full tank" når tanken egentlig begynner å nærme seg tom....:(

 

 

Litt "tilleggsinfo" - dette er som nevnt en ex.mil, og den har i utgangspunktet 2 tanker.

Bakre tank tok kvelden nede hos "GP" for mange år siden, og har etter det kun brukt framre tank - her har tankmåler fungert riktig.

Så tok framre tank "kvelden" i vinter - og jeg har satt inn ny bakre tank.

 

 

Hilsen

Frode

 - Brutus

 

....det er jaggu enklere å ha tom bensintank, og en kanne bensin baki bilen - enn å tom "strøm-tank" og ei helsikes lang skjøteledning....:P

 

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ha bestilt feil armatur?

Hvis jeg ikke husker feil er det forskjell mellom sivil og militær.

Har bøyd tråden på armen rundt en gang for å få til dette på en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...