Gå til innhold

Brakett for diesel filter td5


kjartanb

Anbefalte innlegg

Anbefaler alle som har  td5 defendere, hellere før end senere, at investere i diesel filter brakett. Hadde problemer med min 2006 td5 130 Def. Den stoppede mens jeg var ved at hjelpe min datter at flytte. 5 stopp og 6-7 utluftingsprosedyrer senere fikk jeg avlevert lasset og kjørt 30km hjem. Symptomer var de samme som når diesel pumpe røk. Idet diesel pumpe var kun 1 år gammel, mistenkte jeg utluftingsventil. Når jeg skulle bytte den falt hele brakketted av. Der var ikke ferske brudmerker på brakettet, den hadde sikker hengt der, holdt fast av korrisjon alene i noe tid. Når jeg skrued ut de 4 messingstudsene var der heller ingen anleggskant, til tetning, tilbake på brakettet. :o

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikker på at fluid film hjelper. Rammer er ikke rusten ved brakett. Det er kun selve brakettet som går i opløsning. Det er laget af en eller anden forholdsvis sprød støpt legering. Mitt så ok ut, men kom løst fra rammen når jeg skulle løsne den messing studs som har utluftningsventilen.

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, GuttormG skrev:

Noe sted så jeg slike maskinert i rustfritt stål, ebay? Må lete

 

Tror orginalen er støpt i noe alu-sink legering.

Du har nok rett vedr aluzink. Er intressert hvis du finner forbedret brakett til rimelige penger. Jeg gikk for allt i en løsning fra Britpart. WJN500150

http://www.paddockspares.com/wjn500150-filter-assy-fuel.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boltede Britpart brakett fast, strammede studser ( kommer med studser til slanger samt retur og lufteventil ), satte diesel slanger til, 2 x lufteprosedyre. Startede med det samme. Kjørte 50-60 km med et par stopp på vei. Allt fungerte som det skulle. :)

Neste aksjon er bytting av begge navkuler foran. De orginale er blevet så slitte og rustne at nye pakkinger holder ikke tett lengere. Samt ordne håndbrekk, sjekke bremseslitasje, vaske diverse lekasjeområder og sem om den får godkjenning i 2 år til.

Vi kjøpte 130 brukt i 2010 (4år gammel)  og den har vært våres daily driver i 8 år og er nu kjørt 230000km. Den har fått løpende funksjonellt vedlikehold men trenger snart til en pause og kosmetisk omgang med virbørste ( ramme bak, tverbjelke under bakerste del av cabine,  kofanger m.m. ) og lidt rustbeskyttelse og rammemaling.

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...