Mrvikan Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Vell, som overskriften sier oppdaget jeg at det var en stor lekkasje under bilen. Det kom ganske mye diesel ut fra der tankmåleren sitter? Åpnet påfyllingslokket å der var det mye trykk... Bilen har stått midt i sola på en camping plass i ca 1 døgn med 3/4 tank. Aldri merket at det har vært trykk der før.. Skal det være noe lufting i påfyllingslokket? Eller er det tett et sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 (endret) Tanken skal ha en form for utlufting , enten via tanklokk eller åndeslange. At det lekker som på bildet skyldes ofte opprusta sugerørsholder / armatur eller låsering. Dog ser jeg ikke om det kommer annetstedsfra. Endret 1. juli 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Td5 har lufting i toppa. (Mangler opplysning om modell) Men oftest blir det vakum når lufting er tett. Tror du har en lekkasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Tanken trenger å få luft inn når diesel brukes. Evt undertrykk på grunn av tetthet i luftingen vil ikke trykke diesel ut. Vil tro at høyt nok undertrykk får dieselpumpene til å stoppe - blir veldig stor motstand. ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Varmer en opp en tett tank stiger trykket... så ja, luftingen din kan være tett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 1. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2018 3 timer siden, lafterolf skrev: Td5 har lufting i toppa. (Mangler opplysning om modell) Men oftest blir det vakum når lufting er tett. Tror du har en lekkasje. Det er en 300tdi. I toppa betyr toppen av tanken? Men lekkasjen har nå stoppet å det er ingen vakuum lengre.. 2 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev: Tanken trenger å få luft inn når diesel brukes. Evt undertrykk på grunn av tetthet i luftingen vil ikke trykke diesel ut. Vil tro at høyt nok undertrykk får dieselpumpene til å stoppe - blir veldig stor motstand. ??? Ingen problem med dieselpumpene så vidt jeg forstår. Starter lett å går som ei kule. Åsså virker det mer som overtrykk nedi der. 1 time siden, GuttormG skrev: Varmer en opp en tett tank stiger trykket... så ja, luftingen din kan være tett. Holder en knapp på den ja.. Men hvor er luftingen på en 300tdi? 5 timer siden, gautes skrev: Tanken skal ha en form for utlufting , enten via tanklokk eller åndeslange. At det lekker som på bildet skyldes ofte opprusta sugerørsholder / armatur eller låsering. Dog ser jeg ikke om det kommer annetstedsfra. Noe mening om hvor denne åndeslangen evt går? Lekkasjen har nå stoppet å det er ikke trykk i tanken lengre. Men ved nærmere ettersyn så kommer dieselen via nedkant av låseringen? Kan trykket ha laget en åpning å tettet seg selv igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Luftingen er i toppa. Vet da farsken hva de kaller ei topp sørpå. Lokk ser det ut til at du kaller det. Har brusflasker lokk også? Lufteslangen lufter bare mens du fyller drivstoff. Den ender bare i påfyllingsrøret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 1. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2018 17 minutter siden, lafterolf skrev: Luftingen er i toppa. Vet da farsken hva de kaller ei topp sørpå. Lokk ser det ut til at du kaller det. Har brusflasker lokk også? Lufteslangen lufter bare mens du fyller drivstoff. Den ender bare i påfyllingsrøret. Haha... lokk, kork, toppa, propp, kjært barn har mange navn Bare østlendinger som er trege.. Så da bør jeg kanskje handle nytt lokk(toppa)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Kjør en stund først. Av med lokket etter langtur og hører du vakumlyd trenger du nytt. Jeg lærte at lufting er i lokket da jeg glemte lokket på fyllepumpen. Fant ut at lokk fra D1 passet. Kort fortalt, ved neste fylling hadde tanken krympet til 35 liter. D1 har ekstern lufting og tett lokk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 1. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2018 Man skal innimellom lære på den harde måten ja Hjertelig takk for hjelpen @lafterolf skal teste det ut en stund å se. Så man fikk nytt lokk fra 120kr å opp til 1300kr alt ettersom hvor jålete man er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Jeg fant den minste boren i skuffa, en millimeter, og bora hull i lokket. Men ditt lokk skal ha lufting og jeg vil tro det fungerer. Lekkasjen på tanken er ikke uvanlig på 300tdi. Regner med at du må bytte nivåsender og pakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Kosejobb så lenge tanken er hel og fin. Kjør passe tom og parker i god sideveis helling. Fjern så mye dritt som mulig før demontering og vær renslig. Jeg fikk tilfeldigvis Britpart-måler, og den viser 3/4 ved full tank... men funker ellers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 (endret) På noen modeller er det skillevegg / skvalpeskott som kan komme i veien for flottørarmens bevegelse. Samme gjelder med Webastoens sugerør. Ikke alltid riktig retning på arm eller rør etter litt hardhendt transport. PS Lekkasjen som stoppet er et klassisk rop om hjelp fra bilen. "Fikser du ikke dette snarest, hevner jeg meg ved å slippe ut all diesel i neste rundkjørimg". Endret 2. juli 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 3. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2018 På 2.7.2018 den 8.21, gautes skrev: På noen modeller er det skillevegg / skvalpeskott som kan komme i veien for flottørarmens bevegelse. Samme gjelder med Webastoens sugerør. Ikke alltid riktig retning på arm eller rør etter litt hardhendt transport. PS Lekkasjen som stoppet er et klassisk rop om hjelp fra bilen. "Fikser du ikke dette snarest, hevner jeg meg ved å slippe ut all diesel i neste rundkjørimg". Varslet er notert å feil skal utbedres Forøvrig ingen fler lekkasjer ei heller trykk i tanken.. *bankeribordet* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.