Gå til innhold

LR Disco 2 TD 5 1999 mod starter ikke


oleelton

Anbefalte innlegg

1 time siden, lafterolf skrev:

Ved mangel på diesel kan de være fryktelig tunge å få i gang. 

Med manuell kan den trekkes.

 

Dysetetting gir også samme problem, jeg ville prøvd å trekje den litt for å se om den fyrer.

Gasspedalen helt ned ved kinning på starter.

Får diesel helt frem og forsøkt startet med pedal i bunn.

kinner som bare det. Ikke antydning til tenning.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, HansChristian skrev:

Det kan selvsagt også være startsperra som ikke har deaktivert. Men, siden du nå har holdt på med dette i noen dager, så har vel bilen vært låst, og låst opp igjen med fjernkontrollen på nøkkelen? 

Hvis ikke, så det er det et stalltips. ;) 

Ja. Den har vært låst både opp og igjen en rekke ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lafterolf skrev:

Men da vil ikke startmotor virke tror jeg.

Den går rundt her.

 

Og ingen grunn til at stoppbryteren er slått ut på torpedoveggen heller?

Prøvde for sikkerhets skyld å trykke på den uten at det hjalp.

 

bilen stoppet i fart i følge eier.

 

leif ove

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det rett og slette er ledningsnettet til dysene. Har lest noe ett eller annet sted om at dette var et kjent problem? Kan man eventuelt home dette ett eller annet sted uten å demontere toppdekselet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, oleelton skrev:

Hva om det rett og slette er ledningsnettet til dysene. Har lest noe ett eller annet sted om at dette var et kjent problem? Kan man eventuelt home dette ett eller annet sted uten å demontere toppdekselet?

Tenkte på det etter jeg kom hjem. Vi kan prøve å fyre av dysene med diagnoseapparatet. Da finner vi ut om Ecu har kontakt med dem. Så har du tid så er det bare å plinge på telefonen. Bor som sagt bare 3 minutter unna.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, leiohel skrev:

Tenkte på det etter jeg kom hjem. Vi kan prøve å fyre av dysene med diagnoseapparatet. Da finner vi ut om Ecu har kontakt med dem. Så har du tid så er det bare å plinge på telefonen. Bor som sagt bare 3 minutter unna.

 

leif ove

 

Det kan vi godt forsøke. Hva med dette problemet ? Kan det være slitt pumpe... lavtrykk siden virker, mens høytrykk siden er defekt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, oleelton skrev:

Det kan vi godt forsøke. Hva med dette problemet ? Kan det være slitt pumpe... lavtrykk siden virker, mens høytrykk siden er defekt?

 

Mener at du burde få start med fungerende lavtrykk side. Men mindre kraft på høyere turtall. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, oleelton skrev:

Leif Ove Fiksa biffen.

Det var en lending til veivsensoren som hadde røket (dårligreparsjon av forrige eier?

Takk Leif Ove... så for meg vrakpant på bilen, men du ordnet opp... 

Bare hyggelig. Skikkelig gøy når vi fant ut av det. Og så lærte jeg litt om D2-en i dag også. 

 

Leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...