Gå til innhold

D2 Kjørt langt uten servo olje


Anbefalte innlegg

I fjor koblet jeg ut ACE-pumpen da det var lekasje og satte inn en kortere multireim.

Siden den gang har min kone blitt eks-kone og der er hun som har kjørt den. Hun fortalte meg at det har blitt vanskelig å svinge med rattet. En rask titt, så skjønte at det ikke var noen væske til servoen heller...

Så da må det være en lekasje og det har blitt kjørt mange mil uten noe som helst servo.

 

Vil pumpa være helt ødelagt og jeg må lete etter en ny? Eller kan den leve uten olje?

må titte over om jeg ser noe lekasje, men jeg leste i en av trådene her at det går ann å kjøpe en slags væske på biltema/bilia som kan tette lekasjer...

 

og hvis jeg husker riktig, så er det samme olje som brukes til ACE-systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Stig-Rune som låner bort litt verktøy slik at jeg kan gå til verks!

 

har filmet underifra på den ledningen du snakket om Stig-Rune. Det var skikkelig klissete på enden av røret. Har dere noen ide om hva som har skjedd?

 

og tror dere det er håp for servo-pumpa? Det har sikkert blitt kjørt iallefall 40 mil med den tilstanden...

 

har prøvd å søke her på forumet om den tråden du tipset om Stig-Rune, men google-skillsa feilet meg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Det bør ikke nevnes at det er til bil , jfr etellerannet regelverk.

 

Jeg tenker da på hydraulikkslange som er ment for olje, delenummer 11608-10. Solid slange som er fin å legge frem på en fornuftig måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...