Gå til innhold

Tips/erfaringer med Austin Healey 100/6


EspenV

Anbefalte innlegg

Har alltid vært fasinert av designet på disse bilene, men har og fulgt med på prisene de siste årene og mer eller mindre slått fra meg at det noen gang ble aktuelt å eie. Nå har jeg plutselig kommet over en '57 modell som kan være innenfor budsjett. Bilen virker i første runde ganske bra, men er nok en del småplukk som må gjøres på sikt. 

 

Selger har latt meg få låne med bilen hjem en dag for å ta den opp på bukken og gå skikkelig over før jeg bestemmer meg. 

 

Hvis det er noen her som har erfaringer med disse bilene ønsker jeg alle mulige tips jeg kan få.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel rust som er den store killer på slike biler. Ingen rustbeskyttelse å snakke om fra fabrikk og mange hulrom... Søk opp "Byens guide" på nett så finner du nok mange konkrete tips.

 

Råstaselige biler da B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Leste litt i går kveld og har skjønt at det er endel skjulte rom for rust ja. 

 

Virker som deletilgangen er grei, men noe dyrere en LR

 

Men designet er jo helt rått etter min mening. Hadde vært utrolig kult med Defender på vinteren og en Ah på sommeren cool

 

Får gå på med lupe når jeg får den opp i bukken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ikke en ny bil:rolleyes:, så se først og fremst etter "kreative" reparasjoner, spesielt på de stedene som er kjent å være vanskelige å reparerer skikkelig (ref Buyer guide) som Sveinha referere til over her

Endret av grunneieren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for tips folkens. Tenkte en liten oppdatering var på sin plass:

 

Bilen var bra og se på utvendig, egentlig helt perfekt for min del; Pen nok til å være stolt av, men ikke så strøken at en ikke tør å bruke den.

 

Men som advart om var det rust som var problemet. Leste på en av de engelske sidene at hvis dørene var trange i overkant når sto på bakken, men gikk bra når løftet på to søyler var det bare en ting å gjøre: Løp! Akkurat slik var denne også :o. Brukte inspeksjonsjonskamera med lang slange slik at fikk sett inne i hullrommet mellom indre og ytre skall. Der var det flakrust over alt. Skulle jeg klart å brukt denne mye måtte jeg gått på og demontert det meste og det strekker ikke tiden til med for øyeblikket. Med en god dose FluidFilm og noen kvelder kunne den sikkert vært brukt et par år til, og så høyt som disse ligger i pris når de er strøkne hadde det nok allikvel vært et greit kjøp for den som har tid nok, og kunne kost seg med noen år rustsveising.

 

Uansett utrolig morsom bil å kjøre rundt i en dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...