Jump to content
LRforum
knikeren

BF Goodrich Mud-Terrain T/A KM ogvKM 3

Recommended Posts

Tenkte att hvis jeg skulle få litt forskjellige meninger om disse 2 dekk typene så passer det vel best å spørre defender gjengen :)

 

Jeg må ha nye tøfler til d3 så sitter å vurderer BF Goodrich Mud-Terrain T/A KM 3 eller KM 2. Drivstoff og støy bryr jeg meg ikke noe om, det er jo det man har radio til :)

 

Så spørsmålene er: 

Hvilket av de anbefaler dere? 

Hvilket dekk ser mest aggressivt ut og mest knaster? 

Har til nå kjørt på Cooper zeon ltz og føler mønsteret blir for pinglete. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruker AT som alround dekk på Defenderen, men må innrømme at skulle det dukke opp et sett med MT i 35» til en fornuftig pris hadde jeg nok klinket til.  Tenker at de hadde blitt brukt til treff og jaktturer. Men veldig enig med Lafte AT for hverdagsbruk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulempen men 35" MT kommer etter 2-3 års bruk, når de begynner å bli harde i gummien. fæske MT dekk er bare kos :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeg har kjørt MT på en haug bråte biler, og har ALDRI hatt de problemene Rolf så malerisk beskriver. Men - jeg kjører ikke en millon i året med " offroadbilen " min, og selger også konsekvent dekka før de blir bakelitt-harde.
Toyotaen min har 2 år gamle MT dekk, det rister og bråker ikke mer enn det må vil jeg hevde. Men de er ikke kjørt spesielt langt, jeg tipper under 10 000km totalt.

De kommer forresten for salg nå grunnet oppdatering til mer passende dekkstørrelse...B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Og du har D3/D4?

 

Vi snakker om en 2,5 tonn tung bil med motorkraft til å holde høy hastighet. Bilen krenger ikke og det holdes derfor høyere hastighet i svingene enn eldre biler.

Dekkene slites derfor mye på dekkskulderen, og dekk med store knaster vil raskere slites trappevis på disse bilene. Selv General Grabber AT ble trappeslitt.

 

Hadde jeg sagt at MT-dekk var det eneste riktige ville du nok protestert da også, av prinnsipp tenker jeg.:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, lafterolf skrev:

Og du har D3/D4?

hvor sto det at TS skulle ha dekka på en D3/ D4 ? 

 

Tråden er startet i Defender-forumet, og TS snakker om at støy bekjempes med god radio. Men klart - da er det sikkert åpenbart for alle andre enn meg at dekka skal på en D3/D4....

 

Uansett  - har aldri opplevd trappeslitasje på noen MT dekk jeg har eid noengang, så jeg kan egentlig ikke så mye om det her. Rådet til TS fra meg må være; velg de dekka du ØNSKER deg, ikke de dekka som andre mener det er fornuftig å kjøpe. MUD dekk er tøft, og siden halve påenget med store biler er at det skal være tøft, ja  da må du selvsagt også gå for de tøffeste dekka.


Praten om fornuft, kan du ta med de som kjører rundt med alu-brett på taket, vinsj, øks, stiger, highlifter, alukasser og alt det andre fornuftige folk drar på.

 

En Disco, uavhengig av generasjon, eller en Defender for den sakens skyld, blir som bilverdens svar på Jan-Thomas:

 

Stor, veltrent, kraftig, skjeggete og maskulin, men likevel bare helt, HELT feil !

 


 

Jan-T-Mexico-snapshot-640x600.jpg

Edited by JokerS30

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutter siden, JokerS30 skrev:

hvor sto det at TS skulle ha dekka på en D3/ D4 ? 

 

Tråden er startet i Defender-forumet, og TS snakker om at støy bekjempes med god radio. Men klart - da er det sikkert åpenbart for alle andre enn meg at dekka skal på en D3/D4....

 

Uansett  - har aldri opplevd trappeslitasje på noen MT dekk jeg har eid noengang, så jeg kan egentlig ikke så mye om det her. Rådet til TS fra meg må være; velg de dekka du ØNSKER deg, ikke de dekka som andre mener det er fornuftig å kjøpe. MUD dekk er tøft, og siden halve påenget med store biler er at det skal være tøft, ja  da må du selvsagt også gå for de tøffeste dekka.


Praten om fornuft, kan du ta med de som kjører rundt med alu-brett på taket, vinsj, øks, stiger, highlifter, alukasser og alt det andre fornuftige folk drar på.

 

En Disco, uavhengig av generasjon, eller en Defender for den sakens skyld, med små, gateorienterte hjul blir som bilverdens svar på Jan-Thomas:

 

Stor, veltrent, kraftig, skjeggete og maskulin, men likevel bare helt, HELT feil !

 


 

Jan-T-Mexico-snapshot-640x600.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg sitter med en følelse av at med så mange km som du kjører Kenneth, så kommer du til å slite ut de M/T dekka så fort at du bare kjøper noe annet neste gang hvis du er misfornøyd. :-)

 

Misforstå meg rett: Jeg ville kjøpt AT ( og er fornøyd med det). Men du må følge magefølelsen og teste MT. 

 

Bestill snorkel i samme slengen. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutter siden, kulien skrev:

Jeg sitter med en følelse av at med så mange km som du kjører Kenneth, så kommer du til å slite ut de M/T dekka så fort at du bare kjøper noe annet neste gang hvis du er misfornøyd. :-)

 

Misforstå meg rett: Jeg ville kjøpt AT ( og er fornøyd med det). Men du må følge magefølelsen og teste MT. 

 

Bestill snorkel i samme slengen. ;-)

Slutt på hunting km nå :) Blir bare 4,4mil på meg nå om dagen ikke 11,8mil som de siste 3 årene :) ny jobb på uldal dører og vinduer på Birkeland :) skulle gjerne hatt snorkel en men tror jeg blir nødt til å anskaffe meg iidtool først siden faulmate'en har tatt kvelden og litt ugreie feilmeldinger om dagen. Men vet jo hvor det står en fin snorkel da :) hehe

Edited by knikeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kjører KM2 på D2 og er kjempefornøyd

Kjører GG At2 på D3 er kjempefornøyd med de også ( denne bilen går mange km i året, skulle jeg hatt nye dekk til denne hadde det blitt MT dekk, uten tvil ;) men Selvf kun i sommerdekk sesongen i vinterdekk sesongen er det her kun gode piggdekk som gjelder, men dette var jo heller ikke spørsmålet her vel :rolleyes:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutter siden, Atle Arntsen skrev:

Kjører KM2 på D2 og er kjempefornøyd

Kjører GG At2 på D3 er kjempefornøyd med de også ( denne bilen går mange km i året, skulle jeg hatt nye dekk til denne hadde det blitt MT dekk, uten tvil ;) men Selvf kun i sommerdekk sesongen i vinterdekk sesongen er det her kun gode piggdekk som gjelder, men dette var jo heller ikke spørsmålet her vel :rolleyes:)

 

Riktig :) har gode piggdekk til vinteren så er bare sommerdekk det er snakk om :) har kjørt Cooper zeon ltz i ett år nå og forsåvidt greie dekkmen som sagt, for pinglete mønster og for litte kjøtt. Så det er derfor jeg vil over på MT. Så hva går man for? Km2 eller km3? :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny jobb! 

 

Vi får ta en trøstekaffe en kveld og jobbe oss gjennom feilmeldingene :-). 

 

Gleder meg til å se bilen din på MT. Men da parkerer jeg min langt unna så du ikke rapper snorkelen. Haha! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutter siden, kulien skrev:

Gratulerer med ny jobb! 

 

Vi får ta en trøstekaffe en kveld og jobbe oss gjennom feilmeldingene :-). 

 

Gleder meg til å se bilen din på MT. Men da parkerer jeg min langt unna så du ikke rapper snorkelen. Haha! 

Det får vi gjøre :) vi skal til å gå over registeret og skifte registerkjede og tannhjul på exmil'en til helga så den står først i rekke nå :)

Vi må ta en kveld i garasjen din snart igjen :) du reiser jo snart ut i seilbåten i noen uker så går det tid før du merker att snorkel en er borte :) hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutter siden, knikeren skrev:

Riktig :) har gode piggdekk til vinteren så er bare sommerdekk det er snakk om :) har kjørt Cooper zeon ltz i ett år nå og forsåvidt greie dekkmen som sagt, for pinglete mønster og for litte kjøtt. Så det er derfor jeg vil over på MT. Så hva går man for? Km2 eller km3? :)

 

Er ikke km3 et rent offroaddekk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutter siden, lafterolf skrev:

Er ikke km3 et rent offroaddekk?

Det er det jeg er litt usikker på, litt dårlig info om km3 på nettet 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gå for veidekk. Har BFG MT i både små og store dimensjoner, og de trapper. Det gjør Michelindekk i MTmønster også. Så nå skifter jeg hjul før og etter offroadkjøring

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 timer siden, Elvehundre skrev:

..Så nå skifter jeg hjul før og etter offroadkjøring

 

 

Beundringsverdig lidenskap og engasjement! (jeg ville ikke engang orke det om jeg kunne parkere bilen i en oppvarmet garasje med luftkompressor og alle hjulsett klare rett ved siden..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hjulskift foregår selvfølgelig i verksted hjemme, kjører til og fra Rudskogen på grøvre hjul og legger om til veimønster når jeg er i verksted. Elektrisk muttertrekker, jekk og ikke minst tilgang på vann for vasking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...