Dan-Ove Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Dekkonline hadde et bra tilbud på Toyo 255/85-16 så jeg bestilte et sett. Før har det tatt noen dager med forsendelse, men etter 7 dager i transit hos DPD så etterlyste jeg dem hos Dekkonline. Fikk beskjed om at det ville ta 4-5 dager til.... Dagene gikk og plutselig var de ankommet lager i Norge. Skjedde ikke mer så en ny telefon og fikk beskjed om at de er hos Postnord som vil avtale utlevering. Hørte ikke noe så jeg kontaktet dem med henvisning til sporingsnummer. Fikk avtalt levering. Plutselig stod det at de var levert, men tydeligvis ikke hos meg. Så nå løper de antakelig rundt og leiter etter dem....... Håper de finner ut av det. Nå har det gått 3 uker siden jeg bestilte. Har hørt mye dårlig om Postnord fra andre også. Så hvis det ikke blir alternativer til frakt vil i alle fall ikke jeg handle fra dem mer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Dekkene dine ligger på en av terminalene til PostNord, du må bare finne ut hvilken.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Samme opplevelse fra dekkonline, men hos meg ble aldri dekkene sendt. Fikk sporingsnr som bare var tull og tøys hele tiden. Etter en og en halv måned dukket de opp, men nytt sporingsnr som var riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan-Ove Skrevet 22. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2018 De lå på Langhus, burde ha hentet dem selv. Nå er de utlevert påstår de. Har bedt dem spørre sjåføren hvor, men får ikke svar på det. Satser på at de får ryddet opp i rotet sitt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Kombinasjonen Dekkonline + Postnord er ekstremt dårlig for tiden. Det må nok være verdens billigste avtale Dekkonline har gjort med Postnord, for det er tydelig at det ikke er så nøye hvor lang tid det tar å få levert varene til kunden. Problemet er jo at så lenge dekkene er i transit, så kan man liksom ikke klage på Dekkonline heller. Tror egentlig hovedproblemet er Postnord. Det er jo skikkelig plagsomt for før var det jo meget greit å handle fra Dekkonline. Jeg har opplevd lignende ett par ganger siste året, både fra Dekkonline og Skruvat. Begge gangene var det Postnord som skulle levere dekk.. Så oppsummert - så står Postnord omtrent så langt ned på kvalitets listen som det går an å komme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Det som er litt rart, er at når jeg reklamerte på dekk. Så ble de hentet av Bring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atau Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Hørt mye dårlig om Postnord? Neeeeii da.. For to år siden kjøpte jeg på ebay en solid mengde sjelden Polaroid film, totalverdi ca. 4.000 kr. Pakken skulle leveres på døra. Postnord gjorde akkurat det: De la pakken inn i en pose, hengende utenfor min inngangsdør, mellom kl.4 og kl.5 om morgen. De varslet om den utførte leveringa to - tre timer senere på SMS. Jeg hev meg ned umiddelbart, men pakken var borte. Jeg anmeldte dem til politiet, og ikke med tro om annet enn at saken skulle henlegges dagen etter, slik det nettopp ble.. En annen som jeg fikk vite om, fikk en dyr pakke droppet på kanten av en fylkesvei der grusveien til gården hans starter. De gadd ikke engang å kjøre de 200 m for å levere nærmere.. Det som plager meg mest er at det ved bestilling på nettet er helt umulig å verne seg mot at varene leveres av Postnord istedenfor Posten/Bring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Er det ikke slik at pakkene kun er levert om de er signert mottatt av mottakeren. - med mindre du har avtalt at de kan levere på adressen uten at du er tilstede ( Det virker ikke særlig smart å gjøre, for da fraskrives alt ansvar / reklamasjon osv ) De kommer jo alltid med en slik dings du skal tegne på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atau Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 (endret) Man skulle tro at alle pakker krever kvittering for "mottatt". Men det er ikke alltid tilfelle, har jeg og for mange andre lært "the hard way". Det er heller ikke alltid slik at man på ebay får velge type pakke.. noen selgere tilbyr bare en type til utlandet. Hvordan det leveres, finner man ut når det skjer. Eller ikke skjer. Les her: https://www.dinside.no/okonomi/legger-pakka-utenfor-dora-tar-ikke-ansvaret/67622090 Endret 22. juni 2018 av atau Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fRRode Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 De rotet bort en løftebukk som en venn av med bestilte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Og så kan man lure litt på hvem som rappet den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan-Ove Skrevet 25. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2018 Da dukket de plutselig opp. Fikk ingen god forklaring heller. Dekka er mer stillegående enn BFG KM2. Men hadde en liten ubalanse ved 90. Får se om det går seg til eller om de balanserer på nytt.... hjul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Har samme dekk. Utrolig gode å kjøre på. Myk og fin gummi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan-Ove Skrevet 26. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2018 Og slik ble det.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan-Ove Skrevet 24. august 2018 Forfatter Del Skrevet 24. august 2018 En liten oppfølger.... Det viste seg at det var feil på det ene dekket. Meldte det og fylte ut returskjema. Fikk en e-post med bekreftelse at de skulle sende nytt og hente gammelt. Dette var rett før ferien så jeg regnet med at det ville ta tid siden jeg ikke hørte noe mer. Men nå 6 uker etterpå ringte jeg Dekkonline og lurte på status. Joda dekkene var sendt og jeg fikk et sporingsnummer. Det viste seg at de hadde ligget hos Postnord i 5 uker. De skal visstnok ha sendt flere SMS og skriftlig brev. Men de har brukt feil nummer og post adresse. Hvordan de har greid det er et mysterium da det står alt riktig på papirer ellers. Men fylte bare ut ønsket levering på døra men krysset ikke av for uten kvittering. Plutselig lå dekket i gårdsplassen uten at noen hadde kvittert. Hjemme var vi. Lurer på når de skal hente dekket for retur...... Kanskje jeg nå har fått meg et dekk til reservehjul..... Det har vært en del rot med forsendelsen, men Dekkonline har opptrådt seriøst i denne saken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Postnord er et ... !#¤%"#¤&!! (Det finnes ikke taster på tastaturet mitt for å beskrive hvor elendige de er.) Og bare for å advare - Apotek1 har avtale med dem "fordi de garanterer temperatur". Hvordan de kan "garantere temperatur" og samtidig ikke vite hvor medisinen min er - det skulle jeg gjerne ha svar på. 3dagers-leveringer som blir til 14 er standard ut her. Man gidder tydeligvis ikke å kjøre distriktene hver gang man har en pakke dit... og få noe levert på jobben i stedet for hjemme på trappa med "fjernsignering" er iallfall umulig. Det eneste som hjelper er å spørre leverandøren hvilken transportør de bruker og pent forklare hvorfor man IKKE hander hos dem etterpå. (PostNord tar ikke imot klager fra mottaker, bare fra avsender - og avsender gidder ikke å klage om "saken er ute av verden".) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Dessverre så er det alt for mange nettbutikker som ikke oppgir HVEM de faktisk sender med. Hadde de fortalt meg i forkant at de brukte postnord hadde jeg glatt valgt en annen leverandør. Bare rot og tull.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Når pakka skal leveres hos adressaten blir man passe forbannet når man får en telefon fra en fyr med uforståelig norsk om at den ikke ble levert på døra fordi ingen var hjemme. Jeg satt på gressklipperen og tok telefonen. Forslo at han fikk prøve igjen men da ble norsken ennå dårligere og levering utsatt i mange dager. Måtte hente den nesten en mil unna langs hovedveien. Burde blitt forbannet nok til å kjølhale firmaet , men gjorde dessverre ikke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 (endret) Dessverre må man bare klage, klage, klage etc... det er det eneste som kan føre til bedring. Per i dag tjener PostNord grovt på å levere en j%E&¤" dårlig tjeneste og konkurrerer ut bedre befraktere (som nok sikkert er noe dyrere, men som iallfall har bedre leveranser) .... og slipper unna med det. Av det jeg har hatt levert via PostNord her så har 2 leveranser vært 14 dager over tid, levert "signert" på trappa uten at jeg var hjemme (etter avtale, men når man ikke har annet alternativ enn å være hjemme for å vente på "Godot" - som ikke kommer ... ) 1 leveranse vært 14 dager over tid (levert på nærmeste "utleveringsstelle" - medisin, skulle ha signatur, og Langhus er et svart hull) 1 leveranse mistet halve innholdet på veien .... (levert på nærmeste "utleveringsstelle" - skulle ha signatur) Husker ikke om de faktisk har klart noen skikkelige leveranser innenfor tid, jeg ... (Jupp, har visst en hel hønsegård å plukke med dem.) Det som iallfall er sikkert er at de opererer med helt andre lovnader ovenfor avsender enn det de leverer hit. Endret 25. august 2018 av yarnslayer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 16 timer siden, Dan-Ove skrev: Lurer på når de skal hente dekket for retur...... Kanskje jeg nå har fått meg et dekk til reservehjul..... Det har vært en del rot med forsendelsen, men Dekkonline har opptrådt seriøst i denne saken. Det er vell så viktig at Dekkonline får sitt dekk i retur ( om ikke annet er avtalt ), så du bør sende en mail som beskriver hvor dekket kan hentes og legge det tilgjengelig for transportør. Leveranse / retur vilkår må jo oppfylles til fulle av begge parter. ( dog er det nok mer økonomisk å bare la det beholde feilvaren, men det er nå litt avhengig av vilkårene i avtalen Dekkonline har med Postnord ) Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan-Ove Skrevet 25. august 2018 Forfatter Del Skrevet 25. august 2018 Retur er avtalt. Transportør skal ta kontakt.... Lar det gå noen dager til Dekkonline har fått registrert at jeg har fått det nye. Skjer det ikke noe så sender jeg dem beskjed om at nytt er mottatt og alt er i orden med den. Og det defekte ligger klart for retur.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.