Gå til innhold

Wifi >routere med avtagbar antenne


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Skal utvide nettverket hjemme til garasje og nabo hus, 

Så vil bruke retnings bestemte antenner. 

men er jo forsvinnende få rutere/ ekstendere etc, som har avtagbare antenner. 

 

Så der må man jo inn å modde litt. Kanskje noen som har gjort det? 

 

Lurer litt på disse ruterne med 4 antenner, om de kjører 2,4/ 5 Ghz ut på alle , eller er det dedikert en for hver frekvens? 

Nå har eg en xiaomi 4 antenners sak, som står i et vindu ser mot garasjen. Men skule gjerne fått den bort fra vinduet.

Så spm, er om det bare er å erstatte en av antennene med en retnings antenne, og så er det ok.... 

Har ikke lyst å svi av 3- 8000 lapper for disse fancy mesh boksene akkurat nå. 

I værste fall, legger eg bare kabel opp, da det er bare 30-40m. men det er jo litt mere tidkrevende..... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt et to sifret antall av disse de siste åra opp til 1300m uten problemer. Jeg har gitt opp å finne routere med avtagbare antenner, pluss at en router med avtagbare antenner + en god antenne er dyrere enn disse boksene. Spørsmålet er også hvilken hastighet du er ute etter. Jeg har ikke prøvd disse på korte avstander, men de leverer ca 25mbps på 1200m, og vi makser ut en 50mbps fiberlinje på 400m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker, eg så litt på disse, så det er nok det beste alternativet, om det ikke blir gravd ned kabel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...