Agrostar Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Da eg må kjinne ein del når motoren er varm, tenkte eg å få pumpa overhalt. Er dette muleg å gjere i Norge til levbar pris, eller er det utlandet som gjeld? Og eg har ein motor som eg trur er ifra ein 00 eller 01, men eg har liggande ei 96 pumpe. Går dei overeins? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kretslopp Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Har ikke ett svar på ditt spørsmål men hvordan står den statiske timingen av pumpen? Det er mulig att en del av problemet er slakk i kjederna og statisk timing kan være en idè att sjekke opp og stille i fabrikksinstilling igjen på 0,95mm. Hot Start fix er ellers å anbefale. Skiftade pump på min -99 pga lekkasje og tog en pump fra en opel omega der pumpe numret var identiskt. Vet vel ikke helt om det har nåt å si. Bosch 0 460 406 994 Jeg har en til pumpe i ukjent stand som jeg trur det står 995 i slutten av bosch numret. De ska i grunnen ikke være kodet til bilens hjerne i hvert fall på Range Rover. Ser man i workshop manualen på Fuel System BMW Diesel er det ikke noen forskjell på system oversikten vad det gjelder FIP. MAF og EGR ventil er det motorens ECU som styrer og ikke pumpen. Så det burde ju ikke ha noen betydning vilken pumpe du tar egentlig. Men jeg kan ha feil naturligvis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.