Gå til innhold

Oljelekkasje overdrive.


Anbefalte innlegg

Har klart å "sprenge" overdriven (GKN) på autobahn. Etter noen timer i 120/130 km/t kjedet jeg meg, og prøvde å dra på litt. Ga meg når Defenderen passerte 160 km/t (ja, chippet), det var mer å gå på, men motet sviktet. Da jeg skulle kjøre i land fra ferja i Ystad i går, oppdaget jeg en liten oljedamm under bilen og oljeklin rundt overdriven. Kjørte hjem, 53 mil i ca 120 km/t, ingen problem, men betydelig mer oljesøl under bilen. (GKN overdriven blir holdt innkoplet av internt oljetrykk, så kopler den seg ut er det egentlig bare å stoppe umiddelbart og fylle på)

Så spørsmålet; Jeg drar til Polen på torsdag, så jeg rekker ikke å få nye pakninger fra Øya. Er det mulig å erstatte alle "papirpakningene" med noen slags pakningssement, eller er det bortkastet arbeid?

(Overdriven blir dyktig varm.)

Alternativet er å plukke av hele giret.

 

 

 

Endret av Bipol110
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Yamaha Bond, eller kanskje det heter Yamabond... Kontakt nermeste Yamaha verksted eller kanskje det er å kjøpe på nett.  Har brukt det på motorsykkel - men de blir jo varme de og:D

Endret av 101
Kan ikke stave
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at den lille mengden olje ikke klarer å kjøle nok når du holder så høy hastighet, det skal mye kraft til for å holde så høy hastighet. Samme med fordelingskasse også.

 

Jeg vil tro at pakningslim klarer å tette. 

 

Men jeg ville vurdert roligere tempo for den hastigheten er de ikke laget for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...