Gå til innhold

P38 DSE - ny radiator lekker.


Velocette

Anbefalte innlegg

1 time siden, kretslopp skrev:

Er nysgjerrig på avluftingen. Såg du hvordan den var lagt?

På min 2000 modell er utløpet på toppen av radiatoren på høyre side - og går mot ekspansjonstanken.

 

Har jeg forstått spørsmålet rett ?

Endret av Velocette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kretslopp skrev:

Ja jo, men kommer avluftingen fra høyre side eller venstre side av baffelen?

Den kommer fra høyre side ( sett i bilens kjøreretning )

Her ser du luftinga øverst til høyre på radiatoren 

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2018 den 20.03, kretslopp skrev:

Jeg har lurt litt på hvordan luftingen er på de alu radiatoran.

Det du sier om den du kjøpte betyr att den ikke fungerer helt lik originale radiatorn.

 

Originalt går luftingen fra inløp av radiator genom øvre tanken i ett rør og ender ut ved den lille slanganslutningen.

 

Er det åpent heile veien med ett litet hull betyr det att det alltid vil sirkulere vann gjennom øvre tanken istedenfor gjennom radiatorn.

 

Om dette har noe å si vet jeg ikke. Men hvis man er på jakt etter en radiator som i hvert fall er like bra som originalen hadde jeg helst kjøpt en radiator med korrekt lufting.

7632F398-CDA5-4457-AE00-A5F0FECFB90A.jpeg

5E4AF1DC-FAC3-410C-9CA2-3BF02454D373.jpeg

Det er dette jeg syfter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i garasjen og sjekket.

Ser at det går et rør i øverkant av OEM-radiatoren.

På aluradiatoren kan jeg ikke se om røret kun er for lufting eller om det går over hele bredden - uten å ta av slangen.

 

Du nevnte tidligere at det radiatoren kan bli tett ved å klemme klemmene mot plastbunnen bedre sammen.

Er du interessert i den som jeg kjøpte i juni av Island 4x4 for en billig penge ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke igjen pengene for den da? 

 

Jeg tog en runde på min egen radiator som tydligvis er Nissens, men den er som deformert på en måte. Den holder då tett i hvert fall og vannet sirkulerer fint efter jeg fikste på baffelen.

 

Jeg har god lyst på en helt i aluminium, men alle jeg spør som har de til salgs blir helt førundret og førstår først ikke hva jeg meiner sen ber de att få spørre sin kinesiske fabrikk om saken når jeg vist bildene mine.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, kretslopp skrev:

Får du ikke igjen pengene for den da? 

 

 

 

Jeg har sendt flere mail til Island 4x4 - men de svare ikke. Useriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tobba skrev:

Har du prøvd radiatoren under belastning? Som i type 2 tonn på kroken og opp oslofjordtunnellen f.eks? 

 Min bil har aldri hatt kjøleproblemer. Har kjørt N,Norge opp og ned flere ganger med 4.5 m campingvogn.

Husker èn stigning ved Jotunheimen, svingete bratte bakker - lav fart og da liten fartsvind inn. Da gikk temperaturmåleren noe over midten, men aldri mot rødt.

 

Som nevnt ovenfor: med den nye radiatoren sto jeg i kø fra Sandefjord til Bommestad  i 2.5 timer - er vel ca 2 mil. Måleren sto på normalen.

Endret av Velocette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tobba skrev:

Ok, for min går heller ikke varm i lav fart, men begynner jeg å dra på for å holde 80 i bakkene med 2t på kroken så går det varmt med en gang, men må gjerne bare holde meg til 50:P

 

Min LMC veier max 1200 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...